2 børn vs. 3

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

399 visninger
3 svar
2 synes godt om
17. maj 2014

Anonym trådstarter

Sagen er den at jeg gerne vil have 3 børn og kæresten 2 

Min kæreste har kommet med en masse gode agumenter for at vælge 2 børn, men alligevel føler jeg for 3.

hvad ville i vælge, og hvorfor? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2014

lineog4

Tænker der ikke er nogen rationelle argumenter for hverken 2 eller 3 børn for det handler om overskud, følelser, ønsker og billeder af den "rigtige" familie.
Jeg har aldrig ønsket mere end 2 børn, men endte med at føde 4 og se 3 blive voksne (forhåbentlig) og jeg elsker at have en børneflok trods de udfordringer det selvsagt også giver - men mon ikke også 2 børn havde givet nogen af de samme og måske også andre udfordringer?

Lyder som I endnu ikke har de 2 børn? Og hvis I ikke har så kan alt nå at ændre sig, kan være det er dig der vil sige stop med ved de 2 :-) hvis I har de to og din mand siger stop, så ville jeg respekterer det for et hvert barn kræver et ooverskud og ved man at man ikke har det er det en ærlig sag - presser fx ikke min mand til flere selvom mine æggestokke nogen gange skriger højere end det høje c ;-)

Anmeld

17. maj 2014

De3Guldklumper

Er enig med ovenstående at det handler om hvad man ønsker, kan overskue osv.

Her sagde kæresten stop ved barn nr 2 mens jeg brændende ønskede mig nr 3 - efter flere års kæmpen med mig selv fik jeg endelig en indre ro og accepterede at jeg ikke fik det 3. barn - som i mine øjne ville gøre vores lille familie hel..

sidste år stod jeg så med en uventet positiv graviditets test og vi har nu, i mine øjne, fået fuldendt vores lille familie med det 3. barn.

Anmeld

17. maj 2014

Mom

Profilbillede for Mom
For os var det bare rigtigt at få nr. 3, så ville familen var fuldendt..

Og for os har vi ikke skulle ændre så meget, andet end købe en bil med mere bagagerumsplads

Overskud, Ja det skal man da have, men vi fik nr. 3, da nr. 2 var 2,6 år, så vi stod stadigvæk i ble rodet... Men ellers fik vi "bare" endnu et barn i flokken, og endnu mere glæde

Når al det er sagt, så skal vores yngste starte i skole til sommer, og nu har ingen af os lyst til at "starte forfra" igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.