Synes jeg er svært for tiden
Jeg er gravid med 3 barn og har ikke langt igen. Min veninde har ikke vist den store interesse, ved de andre 2 eller i starten af denne graviditet, og denne gang nærmest gal over jeg blev gravid først, det tog os næsten 1 år, hvor hun fik gevinst i 2 forsøg, så de var ikke startet i pb da jeg blev gravid.
Jeg har stået så meget alene og accepteret, og fra da hun blev gravid skulle jeg pludselig være graviditetsveninde, og ih og åh, og alt det vi skulle lave sammen, gå på barsel, ud og trille, til aktiviteter osv osv.
Med 3 unger har jeg bare ikke den samme tid og hun er typen som ikke synes børn forhindrer noget og livet fortsætter som før, bare med barn!
Jeg har virkelig prøvet, været der, lyttet, osv og har endda taget hendes ønsker til mig, om hjemmestrik og hæklerier i Barselsgave, brugt formuer på matrialer og været igang og langt fra færdig, og sidder nu og føler mig dum, og at jeg slet ikke har overskud til at være så støttende som jeg gerne ville.
Der har ingen forståelse været i mine graviditeter, kun lidt da hun stod der selv, og så måtte der pludselig pibes over det mindste.
Ved mine har der ingen Barselsgave været, som sådan, og dåbsgave var yderst sparsom, og det er også helt ok, forventer ikke en masse. Nu sagde manden så om hun havde snakket eller givet udtryk for, noget var anderledes denne gang, og nej er der ik. Han synes det var for meget jeg så brugte alt den energi og penge på at gøre noget ud af en stor flot Barselsgave, når hun bare forventede det og ikke viser eet er gengældt.
Har at manden ret eller bør jeg bare ta mig sammen og finde overskuddet, og få lavet de sidste ting færdige, de næste par uger, til jeg går i fødsel?