holde pb hemmeligt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

764 visninger
11 svar
6 synes godt om
16. maj 2014

Bak

Hej alle!

Nu er PB version 2 så gået i gang... synes det er vildt spændende også denne gang. Men alligevel er det anderledes. Jeg har en datter på halvandet år, så der er nok at se til med fuldtidsjob og huskøb. Første gang fortalte jeg til et par stykker, at vi var gået i gang med pb, men denne gang har jeg valgt ikke at sige noget. Synes det kunne være sjovt at se deres reaktion, når det forhåbentligt resulterer i en positiv test snart.
Men det er også lidt mærkeligt ikke at sige det. Ved godt andre kan være ligeglade, når der endnu ikke er en positiv test, så er der vel reelt ikke så meget at snakke om, men det er alligevel noget, der fylder i ens tanker.
Hvordan har I andre valgt at gøre, når PB er gået i gang? Har I holdt det hemmeligt indtil, I var gravide?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2014

Mami

Ja.

folk er ret ligeglade med hvor ofte og hvorfor vi knalder  

jeg fortæller det efter uge 8 i graviditeten 

Anmeld

16. maj 2014

Bak

Mami skriver:

Ja.

folk er ret ligeglade med hvor ofte og hvorfor vi knalder  

jeg fortæller det efter uge 8 i graviditeten 

Det er heller ikke så meget snak om hvorfor man knalder, men synes, det kan være rart at snakke med veninder om, at man virkelig ønsker en baby Og hvis måneden går uden, der sker noget, kan det da være rart at få lidt afløb for frustrationerne

Anmeld

16. maj 2014

Papillon

Vi holdt det for os selv, med undtagelse af min veninde, som jeg talte lidt med om det Var virkelig glad for ikke at have sagt det til andre, for der gik et år før det lykkedes. Ville ikke kunne klare at skulle konfronteres med det fra andre undervejs. Vi var frustrerede nok i forvejen

Anmeld

16. maj 2014

Mami

Bak skriver:

Det er heller ikke så meget snak om hvorfor man knalder, men synes, det kan være rart at snakke med veninder om, at man virkelig ønsker en baby Og hvis måneden går uden, der sker noget, kan det da være rart at få lidt afløb for frustrationerne

Da vi var i behandling for at få den første snakkede jeg med enkelte om dete var hårdt, men det er det ville ikke dele det andet og det gjorde vi heller ikke med de andre børn 

Anmeld

16. maj 2014

lineog4

Har kun planlagt det to af gangene, de to andre gange var ups.
Den første planlagte gang overvejede jeg slet ikke man kunne fortælle det til andre, men en veninde opdagede det da hun kiggede på babysider fordi de selv var i gang med projekt baby og så så en der mindede om mig - derfor spurgte hun. Skæbnen ville vi begge blev gravide med det samme og derfor kunne følges ad.
2. Gang planlagt er en anden og lang historie og der vidste ingen det og alligevel tror jeg alle regnede med det

Anmeld

16. maj 2014

Aabye

Bak skriver:

Hej alle!

Nu er PB version 2 så gået i gang... synes det er vildt spændende også denne gang. Men alligevel er det anderledes. Jeg har en datter på halvandet år, så der er nok at se til med fuldtidsjob og huskøb. Første gang fortalte jeg til et par stykker, at vi var gået i gang med pb, men denne gang har jeg valgt ikke at sige noget. Synes det kunne være sjovt at se deres reaktion, når det forhåbentligt resulterer i en positiv test snart.
Men det er også lidt mærkeligt ikke at sige det. Ved godt andre kan være ligeglade, når der endnu ikke er en positiv test, så er der vel reelt ikke så meget at snakke om, men det er alligevel noget, der fylder i ens tanker.
Hvordan har I andre valgt at gøre, når PB er gået i gang? Har I holdt det hemmeligt indtil, I var gravide?

Jeg har ikke fortalt det nogen af gangene.. Og anden gang fik familien først at vide at jeg var gravid da jeg var næsten halvvejs.. De så lidt chokerede ud.. Men var faktisk rigtig glade for at ventetiden på lillebror var så kort.. :p Min mor hylede af glæde da vi fortalte hende at hun skulle være mormor igen..

Anmeld

16. maj 2014

SandraXOXO

Vi fortalte det ikke til nogen, synes ikke rigtig der er noget at sige før jeg er gravid og vi skal ha baby :-D og selv der, har jeg ventet i ugevis med at sige noget til venner og familie. 22 uge, 16 uge og 11 uge (3 gang kunne det sjovt nok ikke skjules længere. ;-)) alle gangene er folk blevet ellevilde og synes vi var tossede at holde på så stor en hemmelighed. Men min mand og jeg har nydt at have graviditet i fred sammen Det første stykke tid. :-)

Anmeld

16. maj 2014

HopinWishin

Bak skriver:

Hej alle!

Jeg havde også en ide om at ingen skulle vide noget denne gang...

Men er alligevel kommet til at sige det til nogle stykker

Spændende hvor længe I kan holde det hemmelig Og pøj pøj med projektet!

Anmeld

16. maj 2014

Babydrøm

Hej alle!

Vores aftale var ikke at sige det til nogen, det skal være en fantastisk overraskelse for vores kære når jeg er blevet gravid, og vil gerne holde det hemmeligt den første tid af graviditeten, hvis vi kan  

Men to ved det, den ene er en veninde mødt igennem baby.dk og den anden er en veninde, hvor jeg ved et uheld kom til at sige det, men nu er det meget rart hun ved det, så jeg kan snakke med hende om det. 

Men er glad for at andre ik ved det, for ville føle det som et pres, især når det desværre stadig ik er lykkes

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.