mor til drenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.820 visninger
10 svar
6 synes godt om
15. maj 2014

Anonym trådstarter

Hej alle sammen

Har en dejlig datter og elsker at være mor til en livlig pige  
- men vi har så fået at vide at nr 2 bliver en dreng, og græd nærmest af lykke, men har tænkt hele dagen i dag, hvor stor forskel er der på "bare" at være pige mor også til at blive mor til en af hver? 
Tænker bare om der er andre ting man skal være obs på? på trods af vores datter er knapt 2, føles det som en evighed siden hun var nyfødt! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hehehe, tror ikke der er den store forskel før de rammer præ-teenage alderen  

Jeg har en dreng og synes ikke der er nogen særlige ting man skal specielt med ham. hvad tænker du selv det kunne være? 

Anmeld

15. maj 2014

Mum33

Pige eller dreng - tror de har hver deres personlighed uanset hvad. Min søn er noget af det mest rolige, romantiske, følsomme og kærlige jeg kender, og elsker perler, tegninger mm,

Anmeld

15. maj 2014

Carina:-)

Han skal bare have masser af kærlighed,knus og kys - så vokser han op til at blive et fantastisk menneske lige som din datter 

Og så må du  ikke falde i den fælde at tro at modre kun kan knytte sig til piger,og kun kan have et særligt bånd til deres eget kon.

For som mor til begge kon vil jeg sige at det er en stor fejl,og synd for de drenge der vokser op med en mor der fejlagtigt tror de kun kan have noget særligt med deres dotre -Og synd for de modre der går glip af noget fantastisk -nemlig en ubetinget kærlighed fra deres sonner.

Drengeborn er akkurat lige så folsomme,kærlige og særlige som pigeborn 

Anmeld

15. maj 2014

MorDk

Jeg er også så heldig at have én af hver. Jeg synes godt man kan mærke foreskel. Men det er måske bare mig. Personligheden spiller nok den største rolle... det er jeg sikker på.

Anmeld

15. maj 2014

Anonym trådstarter

Ih tusind tak
Tror bare jeg er lidt nervøs for at skulle starte op igen med en nyfødt

Måske er det bare samfundet der påvirker en til at tænke der er den forskel på pige og drenge børn 
Ingen tvivl om min søn vil bliver overøst med kærlighed, er allerede forelsket i ham inde i maven! 

Anmeld

15. maj 2014

lineog4

Jeg er mor til piger og drenge og havde også mine fordomme om drenge især og de er godt nok blevet gjort til skamme,
Mine to drenge er meget forskellife ja den mindste minder i personlighed mest om storesøster mens den største minder mest om mig.
Jo deres interessesfære er lidt anderledes end storesøsters, gik fra spontant at sige: se en hest til at sige: se en traktor deres legeverden handler mere om drager end små missekatte og der er knapt så meget nårhhh som der er ratatata. Hvor alting med min datter var sødt, pænt så er det nu sejt

Men derudover så var den enste store forskel tissemanden der kunne drøne rundt og tisse som er springvand når man skiftede ble og så deres grin hvor min datter allerde som baby grinede hi hi så grinede drengene ho ho ho.

Og må til sidst give Carina ret, man kan være præcis lige tæt med en dreng som en pige og kærligheden til de små væsener er ikke afhængig af køn og glæd dig, jeg elsker at være mor til drenge og til piger - min eneste anke om drenge er omgivelsernes nogen gange meget snævre kasser for hvad er en rigtig dreng

Anmeld

15. maj 2014

Kløver

Her har jeg 14 mdr mellem mine og fik først en dreng og derefter en pige, der er stor forskel på dem, men tror ikke det er anderledes end hvis der var 2 af samme køn med forskelligt sind. Min pige er også meget livlig og vild i det, min søn kan godt reagere udad men er generelt den rolige af dem, på flere punkter her synes jeg fordelen er, at de begge får lov at lege med både drenge og pige legetøj og det i andres øjne er mere naturligt fordi man har en af hver

Anmeld

15. maj 2014

Clisolka

Anonym skriver:

Hej alle sammen

Har en dejlig datter og elsker at være mor til en livlig pige  
- men vi har så fået at vide at nr 2 bliver en dreng, og græd nærmest af lykke, men har tænkt hele dagen i dag, hvor stor forskel er der på "bare" at være pige mor også til at blive mor til en af hver? 
Tænker bare om der er andre ting man skal være obs på? på trods af vores datter er knapt 2, føles det som en evighed siden hun var nyfødt! 

Jeg er også heldig at have en af hver - min første tanke, da jeg fik at vide at jeg ventede en lillebror "hvordan pokker skifter man ble på en dreng" 

Men ja, mine er også forskellige, især i personlighed  Hun er en der vil frem i verden, og han er en stille en (endnu - han er kun 8 mrd) 

Min datter var den nemmeste baby fra start, og ham her, han er 100 % omvendt - det skal jeg lige vænne mig til 

Anmeld

16. maj 2014

Muffinmus

Hvert barn sine interesserer og personlighed
Og det er uanset om det er dreng eller pige. Min dreng legede både med biler og dukker og det gjorde /gør mine piger også...og LEGO
Men ja, det er klart deres personligheder der sætter præg og gør dem til dem de er, ikke kønnet så bare lad din lille baby ligge i dine arme, kigge dig i øjnene og få en masse hyggeligere med kærlighed og tryghed. Det præger mere end meget andet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.