Læge hjælp.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

404 visninger
9 svar
3 synes godt om
15. maj 2014

Anonym trådstarter

Hej alle. 

Hvor længe mener i der skal gå fra man stopper med p-pillerne, til man går til lægen ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2014

Sandratoft

Anonym skriver:

Hej alle. 

Hvor længe mener i der skal gå fra man stopper med p-pillerne, til man går til lægen ? 

Øhm, hvad vil du ved lægen?

Anmeld

15. maj 2014

Anonym trådstarter

Få hjælp til børn?

Anmeld

15. maj 2014

sulo

Anonym skriver:

Få hjælp til børn?

Det kaldes sex og det er vel din partner du skal have børn med og ikke lægen

Undskyld men den var simpelt hen for nem at prikke til

Anmeld

15. maj 2014

Mor til F

Når du stopper med p-piller,  kan der gå alt mellem 1 måned og op til 1 år ca, før din krop er tilbage i sin gamle cyklus.

Kroppen skal vænne sig til,  at du ikke længere får hormoner fra pillerne, og skal til at danne dem naturligt igen. Det tager tid.

Når din cyklus er blevet regelmæssig igen, siger man, at du skal prøve 1 års tid eller 2, for at se, om du bliver naturligt gravid. 

Først derefter bør du tage kontakt til lægen,  for at få undersøgt, om der er en naturlig årsag til,  hvorfor du ikke bliver gravid. 

Lægen vil så sende dig til undersøgelser - bl.a scanning af livmoderen og æggestokkene, for at se om alt er normalt. 

Indtil da, tror jeg den eneste måde i kan forsøge at få et barn, er ved at dyrke sex ofte - gerne hver 2 dag.

Held og lykke ♥

Anmeld

15. maj 2014

Anonym trådstarter

BabyFreia skriver:

Når du stopper med p-piller,  kan der gå alt mellem 1 måned og op til 1 år ca, før din krop er tilbage i sin gamle cyklus.

Kroppen skal vænne sig til,  at du ikke længere får hormoner fra pillerne, og skal til at danne dem naturligt igen. Det tager tid.

Når din cyklus er blevet regelmæssig igen, siger man, at du skal prøve 1 års tid eller 2, for at se, om du bliver naturligt gravid. 

Først derefter bør du tage kontakt til lægen,  for at få undersøgt, om der er en naturlig årsag til,  hvorfor du ikke bliver gravid. 

Lægen vil så sende dig til undersøgelser - bl.a scanning af livmoderen og æggestokkene, for at se om alt er normalt. 

Indtil da, tror jeg den eneste måde i kan forsøge at få et barn, er ved at dyrke sex ofte - gerne hver 2 dag.

Held og lykke ♥

Så i princippet skal der gå 3 år fra p-pille stop, til man søger hjælp ved lægen?  

Anmeld

15. maj 2014

esioul

Anonym skriver:

Hej alle. 

Det siges jo man kan søge hjælp efter et år.

Hvis du har regelmæssig mens, ville jeg nok vente 1½ år for lige at give kroppen en chance.

Hvis din mens er uregelmæssig en lang periode efter p-pille stop ville jeg søge hjælp.

Anmeld

15. maj 2014

Mor til F

Anonym skriver:

Så i princippet skal der gå 3 år fra p-pille stop, til man søger hjælp ved lægen?  

Der skal som minimum gå 2, alt efter hvor hurtigt din cyklus bliver nogenlunde regelmæssig.  Min blev regelmæssig 6 måneder efter p-pille stop.

Anmeld

15. maj 2014

Anonym trådstarter

Jeg plejer at få mens efter 42 dage. Men denne gang er der kun gået 28 dage? Så det er lidt forvirrende 

Anmeld

15. maj 2014

Mor til F

Anonym skriver:

Jeg plejer at få mens efter 42 dage. Men denne gang er der kun gået 28 dage? Så det er lidt forvirrende 

En god idé er at give det tid - hold øje med,  hvor lang tid der går, imellem dine næste cyklusser.  De kan godt ændre længde i forhold til før du tog piller. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.