Hvad skal der ske..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

526 visninger
4 svar
0 synes godt om
15. maj 2014

Anonym trådstarter

Hej de damer.

Jeg skal på vores lokale sygehus i næste uge - gynækolog. Og vil høre om nogle ved hvad der skal ske der? Udover de undersøger mig indvedigt og hvad de nu ellers skal Får man sit videre forløb afklaret der eller hvordan? 

(Jeg er blevet opereret for endometriose to gange indenfor de sidste 3 år)

Sagen er den at kæresten og jeg har aftalt fra starten at dette projekt-baby, var noget vi skulle gå igennem sammen, altså undersøgelser, samtaler og hvad der ellers vil komme. Men min kæreste er forhindret i at komme med - da der er kommet noget i vejen han ikke bare kan komme ud af

Jeg er spændt men samme tid også nervøs for hvad der skal ske. Og hvad de siger - mon vi kommer et skridt tættere på vores højeste ønske, som vi nu har kæmpe med i ca. 1,5 år

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2014

Anonym trådstarter

Slet ingen?! 

Anmeld

19. maj 2014

Anonym trådstarter

Øv plet bløder - forventer først menstruation fredag. 

Gad vide om den undersøgelse kan blive foretaget alligevel - nogen med erfaring? 

Anmeld

23. maj 2014

RosaR

Hej anonym kan godt forstå du har en masse tanker forud for jeres møde med gynækologen! Vi var første gang til gynækolog efter at have forsøgt i ca et år. Jeg fik en ultralydsscanning, og en manuel test - de mærker om alt føles normalt indeni og udenpå - og så en urin og blodprøve. Og så skulle min mand lave en sædprøve. Det føltes som en evighed med de tests! Men det var det jo egentlig ikke når jeg nu tænker tilbage

Æggeledere, hormoner, ægløsning og alt var fint, men jeg fik konstateret mild/moderat endometriose. Min mands prøve var heldigvis tiptop. Ka se du også har endometriose..

Vi blev anbefalet at forsøge med IUI, for den klinik vi gik på dengang sagde at vi sku ha gode chancer. Efter tre mislykkedes IUI'er var vi til samtale på en anden klinik (privat, Kbh) og her sagde de, at i tilfælde af endometriose er IVF langt mere effektiv end IUI. Så vi er nu igang med IVF! Skal ha svar på anden runde her på torsdag!

Vi prøver også begge to at tage til alle undersøgelser, prøver og behandlinger. Det er nu engang rarest at ha sin mand med Men min mand har meget at se til med arbejde (det har jeg nu også, men for mig er der jo ikke rigtig noget at gøre), så vi har fundet en fin balance hvor han er med når der skal ske noget nyt, vi skal ha ny information, og til ægoplægninger selvfølgelig.

jeg håber at den første samtale går godt og at du får alt den information du har brug for  good luck

Anmeld

27. maj 2014

Anonym trådstarter

RosaR skriver:

Hej anonym kan godt forstå du har en masse tanker forud for jeres møde med gynækologen! Vi var første gang til gynækolog efter at have forsøgt i ca et år. Jeg fik en ultralydsscanning, og en manuel test - de mærker om alt føles normalt indeni og udenpå - og så en urin og blodprøve. Og så skulle min mand lave en sædprøve. Det føltes som en evighed med de tests! Men det var det jo egentlig ikke når jeg nu tænker tilbage

Æggeledere, hormoner, ægløsning og alt var fint, men jeg fik konstateret mild/moderat endometriose. Min mands prøve var heldigvis tiptop. Ka se du også har endometriose..

Vi blev anbefalet at forsøge med IUI, for den klinik vi gik på dengang sagde at vi sku ha gode chancer. Efter tre mislykkedes IUI'er var vi til samtale på en anden klinik (privat, Kbh) og her sagde de, at i tilfælde af endometriose er IVF langt mere effektiv end IUI. Så vi er nu igang med IVF! Skal ha svar på anden runde her på torsdag!

Vi prøver også begge to at tage til alle undersøgelser, prøver og behandlinger. Det er nu engang rarest at ha sin mand med Men min mand har meget at se til med arbejde (det har jeg nu også, men for mig er der jo ikke rigtig noget at gøre), så vi har fundet en fin balance hvor han er med når der skal ske noget nyt, vi skal ha ny information, og til ægoplægninger selvfølgelig.

jeg håber at den første samtale går godt og at du får alt den information du har brug for  good luck

Hej

Jeg blev undersøgt indvendig og alt så ud som det skulle, og min endometriose er ikke  gået i udbrud indenvendig (mit har sat i navlen de sidste to gange jeg er blevet opereret for det). Og den MR scanning jeg fik i forbindelse med min operation, kunne de se på at det hele så fint ud. 

Så der er ikke rigtig nogen forklaring på hvorfor det ikke vil lykkes for os - så derfor er vi blevet videre henvist til Odense sygehus.

Min kæreste lavede sædprøven tilbage i feb. men grundet ventetid og en operation der lige skulle overståes, er jeg først nu blevet undersøgt og sendt videre i systemet nu 

Men hans sædprøve så også fin ud.. Så det eneste vi kan gøre nu er endnu en gang at vente på et nyt brev med en tid - og indtil da skulle vi blive ved med at prøve

Men hold nu op hvor er det svært - hvis brevet så bare ville komme så havde man da en dato at forholde sig til, også fordi sommeren er lige om hjørnet. Så frygter vi ikke nå at komme igang inden eller til den samtale på Odense før efter sommerferien 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.