Kommunen må snage i arbejdsløses elregning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

795 visninger
5 svar
3 synes godt om
14. maj 2014

Baby.dk

Fra Avisen.dk

Er du mistænkt for socialt bedrageri, må kommunen gerne overvåge din elregning bag din ryg for at tjekke, om du er enlig, siger minister.

Hvis du din kommune vil tjekke, om du bor alene, må kommunen gerne stikke næsen i dine elregninger - også bag din ryg. Det siger socialminister Manu Sareen (R) i et svar til Enhedslistens Finn Sørensen, skriver MetroXpress.

Det er typisk relevant i sager, hvor borgeren er mistænkt for socialt bedrageri, for eksempel i forbindelse med gensidig forsørgerpligt for samlevende kontanthjælpsmodtagere, eller i forbindelse med tilskud til enlige forældre.

Læs resten

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2014

Pcokate

Så godt råd til enlige: pas på med at bruge for meget strøm 

Ej det lyder lidt mystisk

Anmeld

14. maj 2014

mpr

Hvordan kan en elregning afsløre om man er enlig eller ej? o_O

Anmeld

14. maj 2014

Pcokate

Chel92 skriver:

Hvordan kan en elregning afsløre om man er enlig eller ej? o_O

Det undrede jeg mig også over. 

Anmeld

14. maj 2014

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Jeg tror da ikke, jeg bruger meget mindre el, end et par gør. Min vaskemaskine og tørretumbler kører hver dag, og jeg tænder altså også lys om aftenen, selvom jeg ikke har nogen at kigge dybt i øjnene

Anmeld

14. maj 2014

trunte89

Mon ikke de tjekker om der bliver brugt noget el. Hvis elforbruget er ikke- eksisterende indikere det måske, at man reelt ikke bor der?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.