Abemor skriver:
Jeg har en søn på 15 mdr, som i den grad er i en "vanskelig fase". Han er eller en sund og glad dreng i fin trivsel, og han er næste altid glad. MEN - han har temperament og vilje, som jeg ikke har oplevet før (vores 1. var ekstremt nem og meget blid
). Han er jo selvfølgelig ved at lære hvad et "nej" er, men det udløser skrig og skrål, ligesom hvis legetøjet driller, eller han tumler rundt og slår sig. Det bliver til mange "brøl" i løbet af dagen, og jeg er helt rundtosset, når vi når til aften. Synes også det er mega stressende med al den hylen, når vi har en anden man også skal være der for.
Jeg er helt med på, at det er naturligt og han er ved at finde grænserne, men hold da op det er hårdt 
Hvordan er jeres 1-årige? 
Min datter er 16 mdr og hun er noget af en diva med et ordentlig temperament.
Til tider forstår hun godt, at nej betyder nej. MEN andre gange, hvis hun ikke får sin vilje ender det ud i skrig og gråd - hun ligger sig på gulvet og basker med armene mens hun skriger.
Hvis hun går med sin klapvogn og den f.eks støder ind i væggen, bliver hun tosset.
Hun er ellers en meget glad pige, der griner af alt og ingen ting og så er hun meget kærlig! Hun ELSKER at putte, kysse og ligge og se film 
Vi har fået af vide, at hun har en meget stor personlighed og et ordentlig temperament. Og selvom jeg er streng og konsekvent, så skal jeg være det endnu mere, så hun kan ændre sin diva adfærd.
Anmeld