Jeg gik min vej...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.828 visninger
10 svar
14 synes godt om
13. maj 2014

Anonym trådstarter

Ja det gjorde jeg... 

Lige fra manden kom hjem startede han med en dårlig stemning, hakkede ned på mig og snerret... I løbet af de sidste par måneder har jeg bedt ham om at tage den lidt med ro herhjemme, istedet for at hoppe og danse rundt og kaste rundt med datterens legetøj, han elsker at larme, kaste og opfører sig rent ud sagt som et barn.. Jeg kan mærke vores barn bliver helt kulleret og urolig af alt det ballade... Har altid sagt vi ikke skal skændes og diskuterer foran barnet, men idag kommer han hjem og kaster en flaske sodavand ned i gulvet, smækker en dør og råber af mig,.. Jeg siger at jeg ikke vil snakke med ham lige nu når han er i det humør, han bliver ved med at prikke til mig og sige kom nu snak som voksne mennesker, svar mig nu, kom nu osv... Jeg bliver helt skør i hovedet, så går ud med tåre ned af kinden, ind på toilettet og tørre tårnene væk, efter mig kommer han og bliver ved, jeg siger stop nu, vi tager den senere, men nej.. Han smækker døren i og går ud! Jeg beslutter derfor at pakke taske og smutte hjem til min mor, tager vores barn og pakker og forlader ham, siger tak for at lytte og skabe rolige rammer omkring vores barn, der står han i døren med tåre ned af kinderne og det samme har jeg, men jeg holder fast og smutter! ;-( 

- Jeg føler slet ikke han lytter eller noget som helst, vores barn sover ikke ordentligt igennem endnu, trods en alder på 20 måneder.. Jeg kan mærke H*n har svært ved at falde til ro og natten og aftnen, netop pga alt det postyr der er hele tiden... 

Har jeg handlet forkert? - Jeg elsker ham, han er en god far udover dette, men han lytter bare ikke.... Hvad ville du gøre?? Føler mig som er kvaj! Hvis jeg var blevet var jeg bare bukket under og havde vist jeg var ligeglad men følte bare det var på tide at banke i bordet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Kun du kan vide hvad der var det rigtige.  DU følte det var på tide at stå fast og banke i bordet, så dét var nok det rigtige at gøre. Flot at du lyttede til dig selv når du syntes bægeret var fyldt. Det er skidesvært! 

Håber i får talt ud og fundet en løsning så i kan komme videre på bedste vis 

Anmeld

13. maj 2014

Albertsen92

Synes det var sejt gjort og tror det er den rigtige beslutning du har taget på baggrund af det du fortæller

Og så lige et kram

Anmeld

13. maj 2014

A&F

Hvorfor er han så vred? Forstår godt at du gik. Det er jo ikke sundt for barnet og dig. 

Anmeld

14. maj 2014

Snoopy77

Anonym skriver:

Ja det gjorde jeg... 

Lige fra manden kom hjem startede han med en dårlig stemning, hakkede ned på mig og snerret... I løbet af de sidste par måneder har jeg bedt ham om at tage den lidt med ro herhjemme, istedet for at hoppe og danse rundt og kaste rundt med datterens legetøj, han elsker at larme, kaste og opfører sig rent ud sagt som et barn.. Jeg kan mærke vores barn bliver helt kulleret og urolig af alt det ballade... Har altid sagt vi ikke skal skændes og diskuterer foran barnet, men idag kommer han hjem og kaster en flaske sodavand ned i gulvet, smækker en dør og råber af mig,.. Jeg siger at jeg ikke vil snakke med ham lige nu når han er i det humør, han bliver ved med at prikke til mig og sige kom nu snak som voksne mennesker, svar mig nu, kom nu osv... Jeg bliver helt skør i hovedet, så går ud med tåre ned af kinden, ind på toilettet og tørre tårnene væk, efter mig kommer han og bliver ved, jeg siger stop nu, vi tager den senere, men nej.. Han smækker døren i og går ud! Jeg beslutter derfor at pakke taske og smutte hjem til min mor, tager vores barn og pakker og forlader ham, siger tak for at lytte og skabe rolige rammer omkring vores barn, der står han i døren med tåre ned af kinderne og det samme har jeg, men jeg holder fast og smutter! ;-( 

- Jeg føler slet ikke han lytter eller noget som helst, vores barn sover ikke ordentligt igennem endnu, trods en alder på 20 måneder.. Jeg kan mærke H*n har svært ved at falde til ro og natten og aftnen, netop pga alt det postyr der er hele tiden... 

Har jeg handlet forkert? - Jeg elsker ham, han er en god far udover dette, men han lytter bare ikke.... Hvad ville du gøre?? Føler mig som er kvaj! Hvis jeg var blevet var jeg bare bukket under og havde vist jeg var ligeglad men følte bare det var på tide at banke i bordet.

Jeg gik også min vej, eller dvs. jeg bad ham flytte. Efter måneder med dårlig stemning og diskussioner som i den grad gik ud over mit overskud til at tage mig af vores lille datter på dengang 8 måneder. 

Du er gået fordi du har fået nok og har stået ved dine følelser og det er der ikke noget galt i.

Jeg tror altid man vil være i tvivl om det er det rigtige at gøre, især når man har børn, og det er kun dig selv der ved det. Sender dig et stort kram. 

Anmeld

14. maj 2014

MorDk

Ville ikke "gå igen" uden en krammer 

Kun DU ved hvad der er det rigtige for dig og jeres barn. Men jeg håber I kan sætte jer ned og få snakket sammen og afstemt forventninger. Tanker herfra...

Anmeld

14. maj 2014

fo82

Anonym skriver:

Ja det gjorde jeg... 

Jeg må indrømme at jeg vakler lidt i om det er det rigtige du har gjort.

det er selvfølgelig heller ikke i orden at manden smækker med døre osv. Men det voksne havde nok været at forholde sig rolig og lidt passiv, især så længe du ikke ønsker at tale om det. Du ved i realiteten ikke hvad der går ham på før du spørger ind til det.

og jeg må indrømme at det lyder som om han er meget fysisk, og hvis han konstant bliver hæmmet, så vil der uvilkårligt bygge sig noget frustration op, det kan så også være noget på job der nager ham.

det skal aldrig gå ud over barnet, men er du sikker på at det er hans skyld med hans væremåde (sådan læser jeg det) at barnet ikke sover igennem?

du vælger at tage jeres fælled barn og tage hjem til din mor, og du vælger at gå fra ham medens han står og er ulykkelig (det var du også det er jeg klar over) - jeg er ikke overbevist om, at det at tage barnet fra faste rammer  og far der er ulykkelig er sundere end at mor og far får snakket ud om barnet er vågen eller ej.

jeg håber at i har fået løst gårsdagens episode og har fået talt ud og lyttet - begge to - for du skal lytte til ham lige som at han skal lytte til dig.

Anmeld

14. maj 2014

nanz2309

syns det er kanon flot at du har lyttet til dig selv og tænker så meget på dit barn  det ikke nemt og stå i den situation, men jeg syns du har håndteret det flot...

om ikke andet så giv ham noget tid til at tænke over hans opførelse og håbe han kommer på bedre tanker.. 

men kun du kan mærke hvad fremtiden skal bringe.. 

kæmpe kram her fra 

Anmeld

16. maj 2014

Mamman

Profilbillede for Mamman

Det var super sejt gjort - til dig

Anmeld

16. maj 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Ja det gjorde jeg... 

Jeg synes det lyder som om der er god grund til at få en tedjepart ind og arbejde på jeres forhold/hans temperament. Har han i øvrigt  altid været sådan? 

Mht. Jeres barn der ikke sover igennem. Det behøver ikke nødvendigvis have noget med far at gøre. 

Du elsker ham og han er en god far. Det er i min optik det vigtigste og jeg ville strække mig langt for at få det til at fungere 

Hans tårer kunne tyde på at alvoren er ved at gå op for ham, så måske var det godt du reagerede som du gjorde. Nu skal I så finde ud af hvordan I vil fortsætte herfra. 

Held og lykke. Håber I finder ud af det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.