Flytte fra en lejebolig til en anden.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

813 visninger
12 svar
6 synes godt om
12. maj 2014

Anonym trådstarter

Hvad tror i chancen er for at en ny udlejer gider 'holde' en bolig til os indtil 1 august? Ved godt i ikke kan svare, men damn, det hus vi lejer skal total renoveres og vi skal fraflytte inden for et år, dog skal vi stadig betale vores tre mdrs opsigelse hvis vi vælger at flytte før de officielt ber os om det. Så vi kigger dagligt på huse til leje og det hus vi drømmer om at købe i nabobyen er fandme til leje Hvor vildt er det lige? Når vi nu ikke har råd på su til at købe, er det da virkelig skæbnen nærmest. Men det er så til leje fra 1 juni, vi vil så først ha råd og mulighed for at flytte 1 august. Æv bæv. Har ikke rigtig forstand på hvor hurtigt boligerne ryger heromkring. Men kan man godt ringe til udlejer og spørge om man må leje det fra august af hvis det er? Eller lyder det totalt forkælet Og hvis man får et ja, så har man vel ikke en aftale før man har en kontrakt på det vel? Nogle der ved noget

Det er lidt tys tys at vi vil flytte herfra og hen til byen hvor vores forældre bor, de skal ikke glæde sig for tideligt. Håber jeg i vil respektere dem der genkender mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2014

Moar2011

Anonym skriver:

Hvad tror i chancen er for at en ny udlejer gider 'holde' en bolig til os indtil 1 august? Ved godt i ikke kan svare, men damn, det hus vi lejer skal total renoveres og vi skal fraflytte inden for et år, dog skal vi stadig betale vores tre mdrs opsigelse hvis vi vælger at flytte før de officielt ber os om det. Så vi kigger dagligt på huse til leje og det hus vi drømmer om at købe i nabobyen er fandme til leje Hvor vildt er det lige? Når vi nu ikke har råd på su til at købe, er det da virkelig skæbnen nærmest. Men det er så til leje fra 1 juni, vi vil så først ha råd og mulighed for at flytte 1 august. Æv bæv. Har ikke rigtig forstand på hvor hurtigt boligerne ryger heromkring. Men kan man godt ringe til udlejer og spørge om man må leje det fra august af hvis det er? Eller lyder det totalt forkælet Og hvis man får et ja, så har man vel ikke en aftale før man har en kontrakt på det vel? Nogle der ved noget

Det er lidt tys tys at vi vil flytte herfra og hen til byen hvor vores forældre bor, de skal ikke glæde sig for tideligt. Håber jeg i vil respektere dem der genkender mig.

Det da klart et forsøg værd at ringe, os nu når i har den fremtid om huset

Anmeld

12. maj 2014

Anonym trådstarter

Storms-Mor skriver:

Det da klart et forsøg værd at ringe, os nu når i har den fremtid om huset

Ja ikke. :-D Er helt oppe og køre. Det ville bare være perfekt for os.

Anmeld

12. maj 2014

FruK

I kan da i hvert fald sagtens ringe og spørge.

Men... Vi har selv en lejlighed, vi lejer ud, og der skulle nok være en eller anden fordel i det for os, før vi ville sige ja til at gå glip af to måneders husleje. F.eks. at det var nogen lejere, vi kendte og vidste var "ok". 

Kunne I finde penge til at gå på kompromis og sige 1/7 ville I nok øge chancerne.

Anmeld

12. maj 2014

Anonym trådstarter

FruK skriver:

I kan da i hvert fald sagtens ringe og spørge.

Men... Vi har selv en lejlighed, vi lejer ud, og der skulle nok være en eller anden fordel i det for os, før vi ville sige ja til at gå glip af to måneders husleje. F.eks. at det var nogen lejere, vi kendte og vidste var "ok". 

Kunne I finde penge til at gå på kompromis og sige 1/7 ville I nok øge chancerne.

Jeg ville egentlig helst bare flytte nu ;-) men det skal lige passe med en masse andre ting, bla økonomi og den siger tidligst August desværre. Håber håber håber bare :-D Men ved tilgengæld der er en del huse tilleje i området i samme strørrelse, så måske er det slet ikke så urealistisk. Vil ihvertfald ringe og høre lidt om det imorgen.

Anmeld

12. maj 2014

Leneur

Anonym skriver:

Hvorfor ikke spørge om i må leje med forkøbsret men problemet er at det først kan blive til august?

Anmeld

13. maj 2014

Loa

Det kommer nok an på hvor i verden det her, for her ryger lejeboliger sindssygt hurtigt, så der tror jeg bestemt udlejer ville vælge den der kunne overtage 1 juni.
Men ring og spørg, det skader i hvert fald ikke

Anmeld

13. maj 2014

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Det kommer nok an på hvor i verden det her, for her ryger lejeboliger sindssygt hurtigt, så der tror jeg bestemt udlejer ville vælge den der kunne overtage 1 juni.
Men ring og spørg, det skader i hvert fald ikke

Vi er fra Lolland, ikke det attraktiveste sted i verden, men ved egentlig ikke hvor længe huse er om at blive lejet ud hernede. Pyh! Nervepirrende :-D

Anmeld

13. maj 2014

Anonym trådstarter

Ihhhh Vi skal hen og se det i weekenden :-D

Anmeld

13. maj 2014

Loa

Anonym skriver:

Ihhhh Vi skal hen og se det i weekenden :-D

Sagde i til dem at i først kunne leje det fra august?

Det er da super i skal se det, håber for jer at de vil holde det til jer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.