Kommer mens 14 dage efter ægløsning ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.894 visninger
3 svar
0 synes godt om
11. maj 2014

friis

Hej damer 

Jeg spekulere sådan på denne cyklus ..

Min mens sidste gang var lidt mærkelig , den kom en dag og så var der ikke noget i flere dage , og så var der efterfølgende plet blødning i nogle dage efter pausen mellem den første dag .. 

Mine andre cykluser har været lange , men altid passet med mens på 14. dagen efter ægløsningstesten har vist positiv . Jeg har ekstra investeret i de dyre digitale fra clear blue for at være sikker! ( synes det kan være svært at aflæse strimlerne) 

Jeg vil så starte op på at teste for ægløsning igen , og til min overraskelse bliver den næsten positiv allerede på 10. dag i cyklus (strimmeltest på billede) . Vælger næste dag at tage en digital , og der kommer smileyen fint frem  Og vupti på manden de næste par dage .. 

Er overrasket over ægløsning kommer så tidligt , da de andre cykluser har været på 37-53 dage , så tænker da det var utroligt det skulle blive sådan en kort cyklus denne gang på 24-25 dage 

Nu sidder jeg 18 dage efter ægløsning , og der er stadig ikke kommet nogen mens , men heller ikke en positiv test , da jeg testede på dag 14 og 16 ...

burde mens ikke komme 14 dage efter ægløsning , eller vise to streger på g-testen ??

Mon der en nogen der har en forklaring , hjælpende hånd eller oplevet det samme ? 

Kunne jo være man først testede positiv i uge 5 som nogen gør ( ønske tænkning)

Kunne forstå hvis ikke jeg havde testet for ægløsning , så havde jeg bare tænkt "nå endnu en lang cyklus " men nu ved jeg jo netop hvornår den har været - synes det virker underligt . 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2014

Rockertand

friis skriver:

Hej damer 

Min mens sidste gang var lidt mærkelig , den kom en dag og så var der ikke noget i flere dage , og så var der efterfølgende plet blødning i nogle dage efter pausen mellem den første dag .. 

Mine andre cykluser har været lange , men altid passet med mens på 14. dagen efter ægløsningstesten har vist positiv . Jeg har ekstra investeret i de dyre digitale fra clear blue for at være sikker! ( synes det kan være svært at aflæse strimlerne) 

Jeg vil så starte op på at teste for ægløsning igen , og til min overraskelse bliver den næsten positiv allerede på 10. dag i cyklus (strimmeltest på billede) . Vælger næste dag at tage en digital , og der kommer smileyen fint frem  Og vupti på manden de næste par dage .. 

Er overrasket over ægløsning kommer så tidligt , da de andre cykluser har været på 37-53 dage , så tænker da det var utroligt det skulle blive sådan en kort cyklus denne gang på 24-25 dage 

Nu sidder jeg 18 dage efter ægløsning , og der er stadig ikke kommet nogen mens , men heller ikke en positiv test , da jeg testede på dag 14 og 16 ...

burde mens ikke komme 14 dage efter ægløsning , eller vise to streger på g-testen ??

Mon der en nogen der har en forklaring , hjælpende hånd eller oplevet det samme ? 

Kunne forstå hvis ikke jeg havde testet for ægløsning , så havde jeg bare tænkt "nå endnu en lang cyklus " men nu ved jeg jo netop hvornår den har været - synes det virker underligt . 

Den mest oplagte forklaring ville være PCO, det vil sige, at du har LH-stigning uden brugbar ægløsning, men det er et gæt.
(Din strimmeltest er negativ).

Anmeld

11. maj 2014

modesty

friis skriver:

Hej damer 

Har du snakket med en læge om dine uregelmæssige og lange cykli? "Det officielle råd" er at hvis cyklus er kortere end 21 dage eller længere end 35 dage, bør man søge læge og blive undersøgt. Så det vil jeg anbefale at du gør, hvis det ikke allerede er sket.

Anmeld

11. maj 2014

friis

Er godt klar over strimmeltesten er negativ , men synes dagen inden der var så megen farve i at det måtte være tæt på , og det var det jo så også , i det den var positiv dagen efter ..

jeg har ikke overvejet læge endnu , da jeg stoppede med p piller først i december , og egentlig havde tænkt det var derfor den var lidt ude af kurs  

spørgsmålet var mere om det ikke plejer at være lige omkring 14 dage efter der burde komme mens .. 

Jeg har de andre perioder ikke kunne teste positiv ægløsnings test andet end 14 dage før mens . Så ved ikke om den med pco holder 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.