Janni. skriver:
Imorgen er det mors dag. For mange en dag hvor de hygger om deres mor. Det har jeg også gjort i mange år. 
Men imorgen skal jeg besøge hende på kirkegården. Hun er i mine tanker dag og nat i øjeblikket. Jeg savner hende, mangler hende! Græder både dag og nat.
Vågner igen og igen med en våd hovedpude og røde øjne.
Jeg frygter dagen imorgen, den bliver hård at komme igennem..
Der var så meget vi skulle nå sammen, så meget vi aldrig nåede!
Jeg ved du har det godt hvor du er nu mor, men det var alt for tidligt. 
Kære du, jeg ved hvor svært det er at miste en forælder alt alt for tidligt (mistede min far da jeg var 16).
mange dage er slemme og mange dage har man bare lyst til at gå i seng og lukke alt og alle ude.
Det er okay at græde og det er sundt, på deres egen forunderlige vis, heler tårerne med tiden et såret hjerte.
Du lærer at leve med det og tænke tilbage på alle de gode dage og timer i har haft i hinandens selskab, det vil tage lang lang tid, men jeg kan næsten love dig at med tiden vil turene til hendes have blive lettere, tal med hende og fortæl hende om jeres hverdag, skriv dagbog, skriv breve til hende, ja de bliver ikke sendt, men det hjælper at give los og lade tankerne flyde og komme til live på et stykke papir.
fortæl ungerne om mormor og hvor fantastisk et menneske hun var.
og husk:
Døden er som et skib der sejler bort med vore kære!
vi står på stranden og ser dem forsvinde og blive mindre og mindre,
til sidst forsvinder de helt ud i horisonten,
der hvor himmel mødes med hav. vi ser på hinanden og siger "nu er de væk"
men lige så sikkert er det at der står nogle på den anden side og siger "der kommer de"
dette lille digt, har holdt mig oppe også selvom jeg slet ikke er kristen eller troende 
kæmp videre der er lys for enden af tunnelen også selvom alt er sort i sort lige nu

Anmeld