Lungemodnende medicin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.162 visninger
13 svar
1 synes godt om
9. maj 2014

Mama2012

Hej!

Da jeg var gravid med min søn fik jeg ret tidligt i graviditeten lungemodnende medicen, da jeg var indlagt med truende for tidlig fødsel.

Ingen informerede os om, at denne medicin kan give komplikationer for barnet, når det er født - selv om det selvfølgelig langt opvejes af de fordele det har, hvis barnet fødes for tidligt. 

Vi har siden vores søn var ca 5 måneder oplevet, at han har haft spiseproblemer, gentagende luftvejsinfektioner og generelt bare har været utroligt meget syg - omkring en uge ud af hver måned som gennemsnit.

Mit spørgsmål er, om andre har oplevet det samme? 

Jeg vil ikke tale imod lungemodnende overhovedet og vil også have det igen, hvis den samme situation opstår, jeg ville bare gerne have været informeret om de mulige bivirkninger ved indsprøjtningerne, så vi kunne have forberedt os.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2014

Anonymo

Mama2012 skriver:

Hej!

Da jeg var gravid med min søn fik jeg ret tidligt i graviditeten lungemodnende medicen, da jeg var indlagt med truende for tidlig fødsel.

Ingen informerede os om, at denne medicin kan give komplikationer for barnet, når det er født - selv om det selvfølgelig langt opvejes af de fordele det har, hvis barnet fødes for tidligt. 

Vi har siden vores søn var ca 5 måneder oplevet, at han har haft spiseproblemer, gentagende luftvejsinfektioner og generelt bare har været utroligt meget syg - omkring en uge ud af hver måned som gennemsnit.

Mit spørgsmål er, om andre har oplevet det samme? 

Jeg vil ikke tale imod lungemodnende overhovedet og vil også have det igen, hvis den samme situation opstår, jeg ville bare gerne have været informeret om de mulige bivirkninger ved indsprøjtningerne, så vi kunne have forberedt os.

Jeg fik lungemodner 30+ og min datter på 2 mdr. har det fint og er ganske normal 

Anmeld

9. maj 2014

Hck

Profilbillede for Hck

Mener du at de ting du næver er bivirkninger af medicinen ?.  Tænker lidt af de ting du nævner er noget de fleste ftf børn døjer med

Anmeld

9. maj 2014

Mama2012

Vi har siden fået at vide af egen læge og på sygehuset, at hans sygdom, som har været så udpræget (han har haft 192 sygedage på 14 måneder) er en bivirkning af den lungemodnende medicin - hvilket åbenbart forekommer sjældent. 

Anmeld

9. maj 2014

anynom

Mama2012 skriver:

Vi har siden fået at vide af egen læge og på sygehuset, at hans sygdom, som har været så udpræget (han har haft 192 sygedage på 14 måneder) er en bivirkning af den lungemodnende medicin - hvilket åbenbart forekommer sjældent. 

Jeg kan slet ikke finde noget (relevant) om emnet, sagde lægen eller sygehuset hvor de havde deres data fra?

Anmeld

9. maj 2014

Louise H.

Jeg fik den i uge 27, fødte i uge 36. Min datter har det fint :-)

Anmeld

9. maj 2014

Mama2012

Nej, det var bare en kommentar, fordi vi spurgte ind til det under en indlæggelse... Hun (lægen på sygehuset) sagde, at den slags forekommer, men der ikke er noget konkret forskning om emnet endnu. 

Jeg var kun 28 uger henne, da jeg fik medicinen. Har ikke selv undersøgt på nettet om forskning, tænkte bare at det gav god mening, når nu det blev sagt og ville høre om andre havde oplevet det samme

Anmeld

9. maj 2014

Mama2012

... Min søn blev forresten ikke født før tid, han kom 39+0, de stoppede de for tidlige veer hver gang og jeg var sengeliggende de sidste to+ måneder

Anmeld

9. maj 2014

VIPpigen

Jeg fik lungemodner i uge 31-32 og min datter kom 35+.

Hun har ingen problemer. De luftveje problemer hun har haft har været følger af lungebetændelse og forkølelser, og det får alle børn, nogen værrere end andre.

Jeg har heller ikke hørt om det, og snakker da med nogen af dem jeg var indlagt med på neo, deres børn har heller ingen skavanker

Anmeld

9. maj 2014

Hck

Profilbillede for Hck

Tør ikke sige for eller imod om det har de birvirkninger. Jeg fik lungemodner da jeg fødte i uge 25 for snart 18 år siden og ja, mit barn har haft alle de ting du nævner, men et eller andet sted som du selv skriver, så vil de fleste nok vælge at få det hvis det drejede sig om barnets overlevelse ( jeg ville ihvertfald). Og alle tingene er jo et normalt problem hos ftf børn, om de har fået lungemodner eller ej

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.