På barselshotellet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

556 visninger
7 svar
6 synes godt om
7. maj 2014

Anonym trådstarter

Når man efter fødslen er indlagt på barselshotellet, er det så muligt at bede personalet om af 'afvise' nogle bestemte mennesker i at komme på besøg?

Hvis ja, kan jeg så stadig gøre det, hvis jeg har delt forældremyndighed med min X og at han ikke vil give samtykke til at personen bliver 'afvist'?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2014

Christine

Anonym skriver:

Når man efter fødslen er indlagt på barselshotellet, er det så muligt at bede personalet om af 'afvise' nogle bestemte mennesker i at komme på besøg?

Hvis ja, kan jeg så stadig gøre det, hvis jeg har delt forældremyndighed med min X og at han ikke vil give samtykke til at personen bliver 'afvist'?

Jeg aner det ikke! Men går ud fra at personalet vil afvise dem hvis du beder om det, eftersom du er indlagt med barnet og skal have fred til at amme osv. 

Tror bestemt ikke personalet vil gøre andet end forsøge at hjælpe dig. Men jeg håber selvfølgelig i kan finde ud af det inden, for det lyder som en besværlig situation.

Anmeld

7. maj 2014

Anonym trådstarter

Christine skriver:

Jeg aner det ikke! Men går ud fra at personalet vil afvise dem hvis du beder om det, eftersom du er indlagt med barnet og skal have fred til at amme osv. 

Tror bestemt ikke personalet vil gøre andet end forsøge at hjælpe dig. Men jeg håber selvfølgelig i kan finde ud af det inden, for det lyder som en besværlig situation.

Det håber jeg godt nok! 

Tror desværre ikke at vi finder ud af det inden da. Vi har prøvet uden held. 
Det er min X's søster jeg ikke ønsker at få besøg af, hvilket jeg også har fortalt hende da vi har haft konflikter i flere måneder (og ærlig talt har hun ødelagt mit humør meget gennem min graviditet). 
Hun sagde godt nok, at hun heller ikke ønskede at besøge mig, da jeg sagde til hende at hun ikke var velkommen deroppe. 
Men er bare bange for at hun kommer uanmeldt derop. Og hun er typen, der gør hvad der passer hende, og skaber sig højlydt hvis hun føler sig uretfærdigt behandlet. 

Og ja det er en besværlig situation.

Anmeld

7. maj 2014

SandraXOXO

Da jeg var på barselsstuen fik vi at vide at de med glæde afviste alt fra gamle onkler til irriterende mødre og svigermødre for det er helt på mor og babys præmisser. Hvis far er til besvær bliver han også vist ud! Det var så ikke nødvendigt for os men det er da rart at det er sådan hvis man har en belastende familie ;-) Den første tid vil man gerne ha fred og ro og nøjes med at se de mennesker man er tryg ved!

Anmeld

7. maj 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

De er fagpersoner med tagshedspligt. Så reelt må de slet ikke oplyse andre om at du er indlagt der, medmindre du har sagt god for det! Så reelt skal du have givet vedkommende stuenr og evt afdelingsnummer før de må henvise til stuen. Men jeg synes at du skal snakke med det pågældende sted og lave aftaler mm. For at sikre at det virker.

Held og lykke med fødslen 

Anmeld

7. maj 2014

Isabella_mor

Du bestemmer helt og holdent hvem der skal besøge dig på sygehuset og derfor ber du personalet om at de personer der kommer og spørger efter dig skal identificere sig. og der frabeder du så hende ved at give hendes navn til personalet. eller ved at sige til personalet at du skal give besked til dem (altså personalet) hvis der kommer besøg til dig, og folk der kommer uanmeldt ikke skal komme ind. 

Anmeld

8. maj 2014

Anonym trådstarter

SandraXOXO skriver:

Da jeg var på barselsstuen fik vi at vide at de med glæde afviste alt fra gamle onkler til irriterende mødre og svigermødre for det er helt på mor og babys præmisser. Hvis far er til besvær bliver han også vist ud! Det var så ikke nødvendigt for os men det er da rart at det er sådan hvis man har en belastende familie ;-) Den første tid vil man gerne ha fred og ro og nøjes med at se de mennesker man er tryg ved!

Det er virkelig en lettelse at høre!

Især fordi hans familie efterhånden har skabt så mange konflikter på det seneste, at ham og jeg knap kan tale sammen længere. Så ved ikke om det med at ekskludere ham (og hele hans familie) efterhånden bliver nødvendigt.

Anmeld

8. maj 2014

Anonym trådstarter

SDD skriver:

De er fagpersoner med tagshedspligt. Så reelt må de slet ikke oplyse andre om at du er indlagt der, medmindre du har sagt god for det! Så reelt skal du have givet vedkommende stuenr og evt afdelingsnummer før de må henvise til stuen. Men jeg synes at du skal snakke med det pågældende sted og lave aftaler mm. For at sikre at det virker.

Held og lykke med fødslen 

Tusind tak for svar og råd. Tænker at det lyder som en god idé. 

Og tak.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.