BH skift hvis man flytter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

818 visninger
10 svar
5 synes godt om
7. maj 2014

Loa

Ja er der nogen der ved hvor hurtigt det sker, altså hvor hurtigt er man garanteret en plads i en ny kommune og har man overhovedet selv noget at skulle have sagt mht hvor henne?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2014

modesty

LOL jeg kunne først slet ikke forstå hvorfor man skal skifte bh bare fordi man skal flytte. 

Det kommer jo HELT an på hvor du bor. Min veninde flyttede fra Vesterbro til Frederikberg og der gik et halvt år før de fik plads i deres foretrukne institution. I det halve år skulle de betale forhøjet takst for at have en plads i anden kommune.

Det kommer jo også an på hvad du er villig til at gå med til. Om det SKAL være nr. 1 på ønskelisten eller om det kan være hvor som helst. 

Men jeg vil anbefale dig at ringe til pladsanvisningen i den kommune du skal flytte til.

Anmeld

7. maj 2014

Loa

modesty skriver:

LOL jeg kunne først slet ikke forstå hvorfor man skal skifte bh bare fordi man skal flytte. 

Det kommer jo HELT an på hvor du bor. Min veninde flyttede fra Vesterbro til Frederikberg og der gik et halvt år før de fik plads i deres foretrukne institution. I det halve år skulle de betale forhøjet takst for at have en plads i anden kommune.

Det kommer jo også an på hvad du er villig til at gå med til. Om det SKAL være nr. 1 på ønskelisten eller om det kan være hvor som helst. 

Men jeg vil anbefale dig at ringe til pladsanvisningen i den kommune du skal flytte til.

Det bliver fra høje Taastrup til greve og formodentlig snart, vi skal bare lige have det 100% på plads inden jeg ringer.
Men blev bare i tvivl om hvor hurtigt det gik.
Men ja selvfølgelig, jeg ringer og hører dem, de må om nogen vide det

Anmeld

7. maj 2014

Loa

modesty skriver:

Og jo, jeg skifter altid bh når jeg flytter

Anmeld

7. maj 2014

CaWi

Håber det er okay at jeg "stjæler" din tråd.
Men hvad hvis man flytter til en anden landsdel, hvor man ikke bare kan benytte den gamle BH, indtil man får en ny.
Ringer man til pladsanvisning i den pågældende kommune, og på den måde kan få plads fra første dag man flytter dertil?
Eller skal man først flytte til kommunen, og derefter vente på at få tildelt en plads?

Anmeld

7. maj 2014

fo82

modesty skriver:

Hahaha - min tanke var - enten flytter hun ofte eller også skifter hun sjældent bh :-P :-D

Anmeld

7. maj 2014

Francisca

Loa skriver:

Ja er der nogen der ved hvor hurtigt det sker, altså hvor hurtigt er man garanteret en plads i en ny kommune og har man overhovedet selv noget at skulle have sagt mht hvor henne?

De fleste kommuner har plads garanti indenfor 2 måneder. Men om det er den børnehave du lige vil have kan de ikke garanterer. Du kan skrive behovsdato fra den dato i flytter.
Vi flytter fra Østerbro til Gentofte nu her og jeg skulle sende kopi af kontrakt til kommunen så de kunne se hvornår vi flytter, jeg ventet nu på at få adgang til deres pladsanvisning så jeg kan skrive vores datter op,

Anmeld

7. maj 2014

Loa

Francisca skriver:

De fleste kommuner har plads garanti indenfor 2 måneder. Men om det er den børnehave du lige vil have kan de ikke garanterer. Du kan skrive behovsdato fra den dato i flytter.
Vi flytter fra Østerbro til Gentofte nu her og jeg skulle sende kopi af kontrakt til kommunen så de kunne se hvornår vi flytter, jeg ventet nu på at få adgang til deres pladsanvisning så jeg kan skrive vores datter op,

Håber bare det går stærkt...
Tror umiddelbart ikke vi har nogle favoritter der, det vigtigste er bare hun får en plads så vi ikke skal lige og køre mellem en masse forskellige byer for at aflevere og hente

Anmeld

7. maj 2014

ESV

Loa skriver:

Det kommer vel meget an på den enkelte kommune og hvor mange pladser der er, da vi flyttede (fra Kbh til Nordsjælland) fik vi en plads en måned efter vi havde kontaktet pladsanvisningen i den kommune vi flyttede til

Anmeld

8. maj 2014

Mutti2

Da vi flyttede fra Nordjylland til Midtjylland ringede jeg til pladsanvisningen i den pågældende kommune. Fik en snak med dem. Efter jeg havde ønsket BH. Gik der ca. 14 dage før jeg fik svar. De kan selvf. Ikke garentere at det går så hurtigt.

Men prøv at se om ikke kommunen har en hjemmeside som oplyser hvordan det er i jeres kommende kommune. Ved at flere i flere kommuner foregår det alt sammen over nettet og jo før de ved besked, jo før kan de begynde at finde en plads til jer

God flytning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.