Hej Allesammen
Nu er barslen for længst slut og hverdagen kommer lige så stille krybende. Jeg går pt ledig, men er ind i mellem på kursus og i praktikker. Skal forhåbentligt starte på pædagoguddannelse til sommer.
Nå men her efter sønnens 1 års fødselsdag i januar, har jeg gået og tænkt meget over mine prioriteringer ift. familieliv, venner, kæreste tid osv.
Jeg er nået frem til den konklusion, at jeg ikke bruger min tid på det jeg egentlig virkelig gerne vil og det går mig på. Jeg har en kæmpe familie ud over min nære så som mor, far og søstre. Jeg er opvokset med at man tropper op til alt der inviteres til og der kan godt forekomme stikpiller hvis man ikke lige har været med et par gange.
Jeg har desværre et lidt for stort behage-gen som giver mig dårlig samvittighed over at sig nej til diverse invitationer. Det dilemma jeg står i pt er at vi er inviteret til 2 x 50 års fødselsdag fra kl 11-16 og jeg har faktisk ikke lyst til at tage af sted, af flere grunde. Det passer dårligt med sønnens middagslur, det ligger langt fra hvor vi bor så vi er afhænge af at låne bil eller at køre med nogen og så at vi bare har skullet noget næsten hver eller hver anden weekend siden januar.
Generelt har jeg brug for at få meldt ud til min familie på en god måde at der altså for fremtiden bliver prioriteret anderledes end hidtil. Jeg har brug for at vi som lille ny familie har tid til hinanden, tid til impulsivitet, tid til vennerne også, samt mere tid til hinanden som kærester.
Men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg skal få det gjort, skal jeg skrive en mail, skal jeg ringe rundt eller skal jeg bare sige det ved lejlighed?
Hjælp hvordan vil i formulere sådan en udmelding og hvordan vil i give den?
Anmeld