Fødselsdepression?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

789 visninger
12 svar
3 synes godt om
6. maj 2014

Anonym trådstarter

Hvis man rammes af fødselsdepression, vil det så umiddelbart være lige efter fødslen, eller kan det også komme måneder efter? Eller vil det så kategoriseres som en "almindelig" depression?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2014

Bak

Anonym skriver:

Hvis man rammes af fødselsdepression, vil det så umiddelbart være lige efter fødslen, eller kan det også komme måneder efter? Eller vil det så kategoriseres som en "almindelig" depression?

Det kan godt komme et stykke tid efter. Sundhedsplejersken skal screene for det, kan ikke helt huske, hvornår de gør det

Anmeld

6. maj 2014

Anonym trådstarter

Bak skriver:

Det kan godt komme et stykke tid efter. Sundhedsplejersken skal screene for det, kan ikke helt huske, hvornår de gør det

Okay, det vil jeg lige prøve at undersøge så. Mit barn er næsten 4 måneder og jeg er ikke blevet screenet ihvertfald

Anmeld

6. maj 2014

Bak

Anonym skriver:

Okay, det vil jeg lige prøve at undersøge så. Mit barn er næsten 4 måneder og jeg er ikke blevet screenet ihvertfald

Den endelige diagnose skal stilles af din læge, så hvis du mistænker, du har en fødselsdepression skal du tage kontakt til ham/hende. Held og lykke.

Anmeld

7. maj 2014

Clisolka

Bak skriver:

Jeg vil lige nævne, at det ikke er alle sundhedsplejesker som screener for det  Ved min første gjorde hun det ikke, og her 2 gang har hun heller ikke gjort det (han er snart 8 mrd)  Det er den samme sundhedsplejerske jeg har haft til begge børn 

Anmeld

7. maj 2014

cecilie1984

Anonym skriver:

Jeg fik det gjort ved lægen og det var først da min datter var 1 år

Anmeld

7. maj 2014

lailamik

Jeg fik det tjekket da min søn var 10 uger gammel. Og hvis man havde fødselsdepression fik man tilbudt nogle samtaler samt lov til at tage en test mere efter nogle måneder for at vide hvordan man havde efterhånden.  

Anmeld

7. maj 2014

Bak

Babymor1013 skriver:

Jeg vil lige nævne, at det ikke er alle sundhedsplejesker som screener for det  Ved min første gjorde hun det ikke, og her 2 gang har hun heller ikke gjort det (han er snart 8 mrd)  Det er den samme sundhedsplejerske jeg har haft til begge børn 

Tak for input. Jeg troede faktisk det var sådan alle steder. Synes virkelig det burde være sådan! Synes SP'en har en oplagt chance for at fange det og så sende videre til den praktiserende læge.
Jeg blev screenet for det, men jeg ved ikke, om det så bare var en prøveordning eller lign.

Anmeld

7. maj 2014

Clisolka

Bak skriver:

Tak for input. Jeg troede faktisk det var sådan alle steder. Synes virkelig det burde være sådan! Synes SP'en har en oplagt chance for at fange det og så sende videre til den praktiserende læge.
Jeg blev screenet for det, men jeg ved ikke, om det så bare var en prøveordning eller lign.

Ja, alle burde faktisk gøre det  Men vi kender hende så godt, så måske hun selv forventer vi siger til? Det skal jeg ikke kunne sige  Jeg skal først have besøg af hende igen i slutningen af maj, så det kan være hun laver en screening dér, men jeg tvivler 

Anmeld

7. maj 2014

lineog4

Er aldrig blevet screenet og det til trods for jeg vist nok havde slået kraftigt ud med nummer 3....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.