barn, der ikke vil sove

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

424 visninger
5 svar
2 synes godt om
6. maj 2014

Lise 26

Hej

Min søn på 3,5 vil bare ikke sove de her dage.. hvad gør i? Han plejer at få en bil med i seng, som han hygger med, og falder i søvn hurtigt. Men dette virker ikke længere.. skal jeg bare lagde ham skrige til han sover? Det har jeg det nemlig rigtig skidt med..

tak for hjælp :-)

Lise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2014

Mor til Ella

Lise 26 skriver:

Hej

Min søn på 3,5 vil bare ikke sove de her dage.. hvad gør i? Han plejer at få en bil med i seng, som han hygger med, og falder i søvn hurtigt. Men dette virker ikke længere.. skal jeg bare lagde ham skrige til han sover? Det har jeg det nemlig rigtig skidt med..

Lise

Jeg ville personligt aldrig lade mit bare græde sig i søvn, det er bare ikke en ok afslutning på dagen efter min mening

Kan bilen erstattes med noget andet l legetøj?

Anmeld

6. maj 2014

Clisolka

Lise 26 skriver:

Hej

Lise

Hvad med en bog han kan ligge og læse i? Det gjorde vi på et tidspunkt 

Anmeld

6. maj 2014

Lise 26

Mor til Ella skriver:

Jeg ville personligt aldrig lade mit bare græde sig i søvn, det er bare ikke en ok afslutning på dagen efter min mening

Kan bilen erstattes med noget andet l legetøj?

Nej jeg har det nemlig på samme måde.. Det kan jeg seimpelthen ikke få mig til.. jeg har prøvet med andet legetøj, men vil han ikke..

Anmeld

6. maj 2014

Lise 26

Babymor1013 skriver:

Hvad med en bog han kan ligge og læse i? Det gjorde vi på et tidspunkt 

Det kan jeg da prøve.. Vi plejer at læse to bøger inden han sover, men så kan han da få en anden en og kigge i.. det er værd at prøve :-)

Anmeld

7. maj 2014

Løvemor10

Hvis jeg lige må indskyde noget.... Det er vel ikke fordi han ikke VIL sove, men fordi han ikke KAN sove? 

Måske putter I for tidligt?
Måske er der for meget lys pga. årstiden?
Måske er der noget, der går ham på derhjemme/i børnehaven?

Herhjemme er det også svært for drengen på 3½ år at sove. Jeg tror det handler om årstiden og om at han snart skal være storebror. 

Jeg har hængt ekstra tæppe over gardinet for at gøre rummet mørkere. Jeg putter en times tid senere end jeg har gjort tidligere. Starter kl. 19 og han sover ca. 19.45.

Jeg bruger god tid på at putte og give tryghed, godnathistorie, snak og kram. Hvis det er nødvendigt sidder jeg hos ham til han falder til ro og enten næsten sover eller til han sover helt. Hvis jeg skal sidde ved ham til han sover, må han ikke snakke eller ligge uroligt. Nogle gange siger han selv til, hvis/når det er ok, at jeg går.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.