Puha - aflevering i gæstedagpleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.096 visninger
12 svar
0 synes godt om
11. august 2009

TbCp

Igår skulle Liva i dagpleje igen efter ferie og skoldkopper. Hun skulle over til sin sædvanlige gæstedagplejer. Hun blev ked men jeg ved det går over meget hurtigt.

Idag skulle gæstedagplejeren så på sygehuset så Liva skulle over til en anden. En hun ikke har været ved før og som vist er rimelig ny i gruppen.
Hun var så glad da vi tog derover, men da døren blev åbnet begyndte hun bare at græde. Hun forsøgte at komme ud, hun ville ikke have jakken af, hun gjorde sig helt stiv når jeg forsøgte at give hende sutsko på.

Øv altså der er ikke meget ved det når hun bliver afleveret på den måde

Hvis jeg havde fået ungerne i min dagpleje kørt ordentligt ind så havde Liva fået lov at blive hjemme, men jeg synes ikke jeg ville gøre det, for så ville min opmærksomhed gå til hende i stedet for til mit arbejde.

Håber hun får en god dag trods alt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2009

Mca<3

TbCp skriver:

Igår skulle Liva i dagpleje igen efter ferie og skoldkopper. Hun skulle over til sin sædvanlige gæstedagplejer. Hun blev ked men jeg ved det går over meget hurtigt.

Idag skulle gæstedagplejeren så på sygehuset så Liva skulle over til en anden. En hun ikke har været ved før og som vist er rimelig ny i gruppen.
Hun var så glad da vi tog derover, men da døren blev åbnet begyndte hun bare at græde. Hun forsøgte at komme ud, hun ville ikke have jakken af, hun gjorde sig helt stiv når jeg forsøgte at give hende sutsko på.

Hvis jeg havde fået ungerne i min dagpleje kørt ordentligt ind så havde Liva fået lov at blive hjemme, men jeg synes ikke jeg ville gøre det, for så ville min opmærksomhed gå til hende i stedet for til mit arbejde.

Øv håber hendes dag bliver god alligevel ,  Hvis du er dagplejer hvorfor har du så ikke selv Liva?

Anmeld

11. august 2009

TbCp

Tanja.. skriver:

Øv håber hendes dag bliver god alligevel ,  Hvis du er dagplejer hvorfor har du så ikke selv Liva?

Jeg har valgt at Liva bliver i den dagpleje hun kender og er glad for.
Jeg er først lige startet op og har/skal have 4 helt små børn så jeg tror Liva ville kede sig her.
Det er også fordi jeg tror vi begge har godt af ikke at være sammen 24 timer i døgnet + hvis jeg en dag har tidligt fri ville det være rart lige at have lidt "Tina-tid" inden Liva skal hentes

Anmeld

11. august 2009

Vinker

Æv hvor træls  Kan sagtens følge dig i hvor hårdt det må ha været at gå fra hende hos en fremmed dagplejer og hvordan hun fylder i tankerne idag fordi man jo ikke kan lade være med at tænke på hvordan det nu går...... Jeg håber hun trods den dumme start på dagen, hygger sig derhenne!

Niklas Emil var heller ikke helt glad for at blive afleveret i vuggestuen idag - Synes det er hårdt at aflevere ham når jeg selv har fri, men blir jo nødt til at ha ham kørt ordentlig ind.... Satser på at holde ham hjemme fredag selvom Morten synes det er dumt at han skal være væk hele 3 dage så pga weekenden. Jeg tror dog ikke at 2 eller 3 dage gør en forskel??? Tror du???

Anmeld

11. august 2009

Mca<3

TbCp skriver:

Jeg har valgt at Liva bliver i den dagpleje hun kender og er glad for.
Jeg er først lige startet op og har/skal have 4 helt små børn så jeg tror Liva ville kede sig her.
Det er også fordi jeg tror vi begge har godt af ikke at være sammen 24 timer i døgnet + hvis jeg en dag har tidligt fri ville det være rart lige at have lidt "Tina-tid" inden Liva skal hentes

Ja det lyder egentlig ret fornuftigt

Anmeld

11. august 2009

TbCp

Vinker skriver:

Æv hvor træls  Kan sagtens følge dig i hvor hårdt det må ha været at gå fra hende hos en fremmed dagplejer og hvordan hun fylder i tankerne idag fordi man jo ikke kan lade være med at tænke på hvordan det nu går...... Jeg håber hun trods den dumme start på dagen, hygger sig derhenne!

Niklas Emil var heller ikke helt glad for at blive afleveret i vuggestuen idag - Synes det er hårdt at aflevere ham når jeg selv har fri, men blir jo nødt til at ha ham kørt ordentlig ind.... Satser på at holde ham hjemme fredag selvom Morten synes det er dumt at han skal være væk hele 3 dage så pga weekenden. Jeg tror dog ikke at 2 eller 3 dage gør en forskel??? Tror du???

Nej jeg tror ikke det betyder noget at han holder fri fredag, det ville da bare være hyggeligt hvis du alligevel er derhjemme

Anmeld

11. august 2009

ChatH

Øv for en start på dagen det er bare aldrig sjovt. Håber hun har haft en god dag alligevel.

Anmeld

11. august 2009

Nanna1985

TbCp skriver:

Årh hvor kan jeg huske det   Fia´s dagplejemor var syg hver eneste måned, så Fia skulle os hen til steder hun ikk kendte.. Hun var SÅ ulykkelig..

Jeg overflyttet hende til en vuggestue og det er det BEDSTE jeg har gjrot for hende Hun er HELT anden pige og nu er hun sig selv igen

Anmeld

11. august 2009

TbCp

Nanna1985 skriver:

Årh hvor kan jeg huske det   Fia´s dagplejemor var syg hver eneste måned, så Fia skulle os hen til steder hun ikk kendte.. Hun var SÅ ulykkelig..

Jeg overflyttet hende til en vuggestue og det er det BEDSTE jeg har gjrot for hende Hun er HELT anden pige og nu er hun sig selv igen

HVER MÅNED!

Vores faste dagplejer er faktisk aldrig syg (7-9-13) men ferie skal hun jo have lov at holde... desværre

Anmeld

11. august 2009

charlottekri

min datter begyndte i dagpleje i lidt tid ad gangen, og det gik bare ikke godt... i en hel måned græd hun hele dagen lang og jeg havde det bare så skidt hver morgen jeg skulle aflevere hende, for kunne se i dp's øjne at hun næsten ikke gad at have min datter
skæbnen ville så at vi skulle flytte efter den ene måned, hvor hun så skulle starte i en ny dp, og jeg frygtede at vi skulle starte helt forfra...
men fra første dag har der slet ikke været noget som helst!!!  hun har slet ikke grædt eller noget som helst. og der er heller intet når hun skal i gæstedp. de spørger mig tit om hun overhovedet kan græde..
jeg tror personligt at min datter og den gamle dp slet ikke kunne sammen (hun skulle efter rygte være den bedste i hele området... )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.