Anonym skriver:
Ja jeg ved ikke hvordan jeg skal forholde mig til det hele mere..
det startet for ca 2 år siden men opkast smerter i maven tynd mave og til tider var opkastet med blod jeg bliver indlagt på farm de sender mig hjem efter de har taget nogen prøver dagen efter de siger 14 dage sener intet er galt godt 3 mdr efter bliver jeg igen indlagt og en del dårligere end 1 gang er nu indlagt i 3 dage og får igen taget blodprøver.
Få så at vide jeg vil blive indkaldt på medicinsk 14 dage sener til svar på prøver..
14 dage efter havde jeg intet hørt og ringer selv de kendt intet til mig og viste ikke noget hun tager så fat i farm og 3 dage sener kommer jeg ind til en samtale den læge siger så mit stofskiftet er lidt forhøjet hun viste ikke så meget men skulle vidre til en der gjor 14 dage sener..
Kommer ind til den læge han virker meget sur og jeg tænker enlig dumme nar. jeg var rigtig dårlig og var ved at give op.
lige pluslig bliver han noget hård spørg ind til en masse mærker rundt på halsen og er uforstående han udbryder hvad fanden de havde gang i om jeg skulle dø a det her..
Jeg bliver helt paf og mig og min mor kigger på hinanden.
Ens stofskiftet ligger mellem 70 og 140 så det normalt da jeg var indlagt første gang hvor de tager prøver ligger de omkring 580 da jeg er indlagt sidste gang var de snart op på 900 min organer er ved at tage skade og mit hjerte slå afsted med en puls på 240/180 når jeg slapper af jeg kommer akut i ekstrem stærk medicin og langt over det tilladte de virker ikke korrekt og bliver startet op i alt mulig mit kræsløb har det svært og det samme har hjertet efter ca. 3 mdr. Er der noget der virker men det går meget langsom og jeg er forsat dårlig er flyttet hjem til min forældre i en periode kunne ikke selv tage vare på mig og mine børn..
Alt dette forsætter længe og er nu ca 2 år sener ved at have et normalt stofskiftet ligger på 160..
Men har idag mange problemer kaster op endnu smerter i maven altid tynd mave kan intet spise uden jeg skal ud på wc og lave stort..
Får hedeture maven hæver så meget at det.føles som om den flækker
De kan se der er betændelse i tyndtarm de gør intet har brok i spiserør til den store side af det oki de gør intet.
Jeg er startet ud med for 6 mdr siden at få halv side hævelser lammelser i venstre side af hovedet og bliver værre og værre for hver gang sidst måtte jeg have maske der hjælp med at prasse luften lidt ned men de gør intet for at finde ud ad hvad der sker og hvorfor det sker..
var så i fredags ved det jeg trode mave tarm læge og ja mine prøver jeg har sendt ind var blevet væk kun den en var der kommet svar på ud af 5
og ja nu skal jeg til at starte helt forfra siger han og så var det jo ikke ham jeg skulle ind til han havde ikke forstand på maven og tarme...
åh ja der er meget mere men er ved at bryde sammen kan snart ikke mere
Det lyder som en ordentlig omgang du har været igennem..
Det kan godt være meget frustrerende at være meget på hospitalet, og man føler virkelig ofte at der ikke sket en skid..
Jeg kan komme med et par råd som måske skal give dig enten et klart overblik og mangler eller lidt ro.
Først og fremmest synes jeg du skal snakke med en patientvejleder om dine frustrationer.
Så synes jeg du skal bede om at få din journal udleveret, så du selv kan følge med, hver gang du har været til noget nyt beder du om et journal udskrift så du kan se om du er enig i det der står.
Bed din egen læge om at læse din journal igennem og spørg hvad han/hun mener.
skriv ned undervejs hvad du oplever som problematisk og bekymrende. jeg er ikke læge og ved ikke om det de gør er tilstrækkeligt, men en ting kan jeg da høre de virklig fejler med, og det er at få DIG med igennem hvad der skal ske og hvorfor.
I nogen kommuner har rødekors frivillige bisiddere, som tager med og hjælper med at holde styr på hvad der bliver sagt, og kan hjælpe dig med at stille de rigtige spørgsmål og holde ved dem - læger er eksperter i at svare uden at svare.
Du kan også henvende dig hos din kommune og sige at du er langvarrig syg og har brug for rådgivning. Det kan være en fordel på længere sigt,, hvis du får behov for hjælp i hjemmet, hjælp til økonomiske udgifter i forbindelse med din sygdom.
Anmeld