Kære alle
Sagen er således at jeg er 26 år og gravid, hvilket egentlig var planlagt. Min kæreste vælger at opføre sig som en *diot, og jeg havde egenlig besluttet mig for at smide ham ud. Et par dage efter står jeg så med en positiv test i hånden. Jeg vælger at give ham endnu en chance, selvom han ærlig talt har fået flere end han nogensinde fortjener, men jeg synes vi må stå ved det ansvar vi har påtaget os ved at forsøge at lave en baby. Sagen er nu den, at han fortsætter sit eget show, og jeg står endnu engang med overvejelserne om at jeg er bedre tjent uden ham.
Jeg overvejer alle muligheder:
1. Jeg fortsætter med at kæmpe for at forholdet skal fungere. Hertil skal siges, at jeg føler ikke jeg har ret mange følelser for ham efter hans sidste stunt. Kan ikke finde ud af om de bare ligger begravet og gemt bag min forsvarsmur, eller om han rent faktisk har ødelagt alt for meget til at det forhold kan redes.
2. Jeg smider ham på porten og får en abort. Men jeg er slet ikke sikker på at jeg kan få mig selv til at få en abort.
3. Jeg smider ham på porten og fuldfører graviditeten og beholder barnet. Det er til dette punkt jeg egentlig ønsker nogle råd og vejledning.
Jeg er studerende og efter planen skulle jeg være færdig om 1 år, men dette bliver udsat såfremt jeg vælger at fuldføre graviditeten.
Jeg er klar over at jeg vil kunne få mere boligstøtte, ordinært og ekstraordinært tilskud til enlige, den almindelige børneydelse, og børnebidrag fra faderen, samt et mindre beløb fra ham i forbindelse med fødsels og 2 måneder før og 1 måned efter fødsel til underhold. De ekstra SU-klip kan jeg få 2 måneder før (så vidt jeg lige husker). Desuden er jeg bekendt med muligheden for supplerende SU-lån.
Men mit spørgsmål er, fra hvornår vil jeg kunne få højere boligstøtte?
Jeg vil skulle flytte, og mit budget ser meget fornuftigt ud når jeg har født og alle de her tilskud kommer til at gå i orden. Men fra den dag jeg fraflytter min ejerlejlighed, som jeg dog forventer at sælge med et mindre overskud, ind til fødslen, bliver økonomien noget stram. Det er ikke muligt at få ekstra boligstøtte før jeg har født vel?
Jeg ønsker på ingen måde at sætte et barn i verden hvis jeg ikke kan klare det økonomisk. Selvfølgelig er der også en masse andre overvejelser inde over det her punkt, men jeg ved at hvis det økonomisk ikke fungerer for mig, så vil resten på ingen måde kunne fungere heller.
Årh det er rodet oppe i min hjerne, og jeg håber ikke jeg har fået skrevet det, så det lyder som om penge er det eneste jeg tænker på, men de er desværre nu engang en nødvendighed hvis man vil overleve, og jeg ønsker virkelig at give mit barn det bedste, om det skal være med eller uden faderen. Og jeg tror desværre ikke med er en mulighed for mig længere, da jeg kan mærke han kører mig mere og mere ned for hver gang han laver l*rt i tingene