Spørgsmål om dagpleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. maj 2014

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Det må de gerne, og måske de har en anelse om at det kan trække længe ud end en måned. - 

Har du overvejet vuggestue? Så slipper du for flere problemer ,især når den nye skal holde fri eller bliver syg og dit barn skal endnu et nyt sted hen. 

Planen er at h*n skal starte i den stores børnehave efter sommeren - er SÅ træt af det dagplejecirkus For det har virkelig været et cirkus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2014

Anonym trådstarter

Kasand skriver:

Det kan de desværre godt ja, de kan faktisk "tillade" sig utroligt meget Vi har selv været hele møllen igennem hvor vores datter blev kastet rundt til alle mulige forskellige.

Det er min erfaring at det godt kan betale sig at være rigtig bestemt, besværlig og stille krav - det er det eneste de lytter til/det eneste der virker, desværre.

Fortæl dem at det ikke kan være rigtigt at dit barn skal til en helt fremmed og starte indkøring etc forfra når det kun drejer sig om en måned, vær stædig og hold fast i at der skal findes den bedste løsning for jeres barn

Vi har også stået model til meget, synes jeg. Er glad for jeg ikke har et sensitivt barn og at vi har bedsteforældre der kan træde til, for ellers ved jeg godt nok ikke, hvad vi ellers skulle have gjort

Anmeld

4. maj 2014

Anonym trådstarter

Øhhh jeg tænker hvad synes du ellers de skal gøre...

De kan jo ikke putte et ekstra barn ind i en fyldt dagpleje...
Når de siger der godt kan gå en måned, kan der Ho også gå længere, de er nød til at finde en permanent løsning i tilfælde af at dagpleje mor ikke kommer tilbage..

Det er jo risikoen ved at vælge dp at hun kan blive syg og ens barn så ryger til forskellige dp'er.

Det gør de jo ellers ved sygdom? Der er ikke noget der er anderledes end det plejer, lige bortset fra at det nu "godt kan gå hen og tage en måned", som dagplejekontoret sagde. Jeg synes bare det er voldsomt ligefrem at skulle skifte dagplejer, gæstedagpleje og børnegruppe og så med så få dages varsel. Jeg fik allernådigst lov til at aflevere til vores normale gæstedagpleje i morgen, fordi jeg brokkede mig helt vildt. Jeg kan ikke tage en uges ferie eller mere fra den ene dag til den anden og det kan min mand heller ikke. Plus jeg heller ikke har lyst til at skulle udsætte mit barn for et skift, hvis det ikke er nødvendigt.

Anmeld

4. maj 2014

Anonym trådstarter

Elgaard73 skriver:

Altså, har hun 3 børn nu? Jeg tænker lidt, at et hendes børn måske har dobbelt plads så. Så er den fjerde plads jo taget, selv om at der reelt ikke er et fjerde barn. Måske at det er derfor at de melder ude at der ikke er plads.

F.eks har vores dreng's DP et barn som har dobbeltplads, men som man aldrig umiddelbart ville have gættet/troet havde en dobbelt plads. 

Men for at svare på dit spørgsmål, så ja, de må gerne give dig/jer en anden plads end den I er vant til eller fortrækker. De kan jo, af gode grunde, ikke give dit barn en plads, hvor der ingen plads er.

Ja det kan selvfølgelig godt være. Det ved jeg ikke noget om. Men burde hun så i det hele taget tage gæstebørn ind?

Anmeld

4. maj 2014

ano14316

Anonym skriver:

Det gør de jo ellers ved sygdom? Der er ikke noget der er anderledes end det plejer, lige bortset fra at det nu "godt kan gå hen og tage en måned", som dagplejekontoret sagde. Jeg synes bare det er voldsomt ligefrem at skulle skifte dagplejer, gæstedagpleje og børnegruppe og så med så få dages varsel. Jeg fik allernådigst lov til at aflevere til vores normale gæstedagpleje i morgen, fordi jeg brokkede mig helt vildt. Jeg kan ikke tage en uges ferie eller mere fra den ene dag til den anden og det kan min mand heller ikke. Plus jeg heller ikke har lyst til at skulle udsætte mit barn for et skift, hvis det ikke er nødvendigt.

Men der er jo forskel på at dispensere for et ekstra barn i 2-3 dage eller en uge og så for en måned...

Og hvis man tænker på børnene i din gæste dagpleje er det jo heller ikke fair at der skal være et ekstra barn så længe..

Anmeld

4. maj 2014

Anonym trådstarter

ano14316 skriver:

Men der er jo forskel på at dispensere for et ekstra barn i 2-3 dage eller en uge og så for en måned...

Og hvis man tænker på børnene i din gæste dagpleje er det jo heller ikke fair at der skal være et ekstra barn så længe..

Ja men det har du da også ret i. Men for os er det bare en virkelig skod situation, dels det med at det er fra den ene dag til den anden og vi ikke har mulighed for at tage fri til indkøring og så det med at det bare ligger virkelig dårligt ift hvor vi bor og kommer til at gøre vores liv temmelig meget mere besværligt.

Men nu må vi se, jeg skal tale med dem i morgen og håber vi evt kan finde en løsning der passer os lidt bedre end det de tilbyder os nu,

Anmeld

4. maj 2014

Anonym trådstarter

ano14316 skriver:

Ja men det har du da også ret i. Men for os er det bare en virkelig skod situation, dels det med at det er fra den ene dag til den anden og vi ikke har mulighed for at tage fri til indkøring og så det med at det bare ligger virkelig dårligt ift hvor vi bor og kommer til at gøre vores liv temmelig meget mere besværligt.

Men nu må vi se, jeg skal tale med dem i morgen og håber vi evt kan finde en løsning der passer os lidt bedre end det de tilbyder os nu,

Anmeld

4. maj 2014

ano14316

Anonym skriver:

Åhh ja det kan jeg så godt forstå.. Det er da bare mega træls...

Håber i finder en god løsning..

Måske i skal overveje en vs, så i stedet - altså hvis I skal skifte alligevel. Så i ikke risikere at stå i sådan en møg situation igen..

Anmeld

4. maj 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Håber der er nogen af jer kloge piger der kan svare på mit spørgsmål.

Mit barn bliver passet i kommunal dagpleje. Dagplejeren er lige blevet sygemeldt og dagplejekontoret sagde, at der godt kunne gå op til en måned før hun var tilbage. Fint, tænker jeg, så skal mit barn jo bare til gæstedagplejen, som både h*n og vi er glade for - men nej. Gæstedagplejen har alle de børn hun skal have og derfor kan hun ikke passe vores barn, fordi det formentlig drejer sig om så lang tid. Derimod skal hun skifte dagplejer, fordi kommunen har to andre steder som har ledige pladser. Ingen af dem ligger særlig godt placeret ift aflevering/hentning og vi har også et større barn at tage hensyn til. Plus at vi ikke lige har ferie (eller lyst til at bruge ferie, som ellers kunne bruges på at være sammen hele familien) til at køre vores barn ind et nyt sted.

Men kan kommunen virkelig godt gøre det - sige nej til at gæstedagplejen kan tage vores barn i den periode det drejer sig om og bare tildele os en ny dagplejemor?

Altså skal gæstedagplejen have flere børn end en voksen er normeret til? Jeg forstår ikke helt hvad du forventer af dagplejekontoret? 

Men det er vel bare vilkårene ved at have sit barn i dp. Hun kan være syg, sige op osv. Og det samme kan gæstedagplejen. 

Anmeld

4. maj 2014

ønskebørn74

Anonym skriver:

De har 3 børn for at være "fyldt op" og har så 4 når der er et barn i gæstepleje - men det har hun jo altid haft, så jeg forstår ikke, hvorfor det nu pludselig skulle være et problem.

Det kan være en af børnene er nomineret for to..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.