Lidt hjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

337 visninger
5 svar
5 synes godt om
4. maj 2014

Familie

Hej håber i kan hjælpe mig lidt.

Jeg har ikke helt styr på hvornår jeg kan forvente min næste mens. og vil gerne høre om man kan finde ud af det eller bare skal se tiden an?

Jeg fik min sidste præventionspille om aftenen den 16/4. og derefter kom der en form for menses d. 20/4 frem til d. 24/4, men var ubetydeligt lidt den sidste dag (nærmest ingenting, bare rester hvis man kan kalde det det).

Syntes det var en underlig menses jeg havde, da der ikke var ret meget nogle af dagene, og det var noget mørkt noget som ikke rigtig blev suget ind i tamponen men bare sad udenpå. Der var også noget alm blod imellem, så syntes næsten ikke det kan have været andet end min menses. 

Nå men det jeg egentligt ville vide var om jeg skal forvente at det kommer igen samme tid bare en måned efter? 

Det skal siges at jeg ikke tager ÆL test, men kun graviditettest når vi mener at tiden er inde til at teste.

På forhånd tak for jeres tid og hjælp 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2014

FogL

Familie skriver:

Hej håber i kan hjælpe mig lidt.

Jeg har ikke helt styr på hvornår jeg kan forvente min næste mens. og vil gerne høre om man kan finde ud af det eller bare skal se tiden an?

Jeg fik min sidste præventionspille om aftenen den 16/4. og derefter kom der en form for menses d. 20/4 frem til d. 24/4, men var ubetydeligt lidt den sidste dag (nærmest ingenting, bare rester hvis man kan kalde det det).

Syntes det var en underlig menses jeg havde, da der ikke var ret meget nogle af dagene, og det var noget mørkt noget som ikke rigtig blev suget ind i tamponen men bare sad udenpå. Der var også noget alm blod imellem, så syntes næsten ikke det kan have været andet end min menses. 

Nå men det jeg egentligt ville vide var om jeg skal forvente at det kommer igen samme tid bare en måned efter? 

Det skal siges at jeg ikke tager ÆL test, men kun graviditettest når vi mener at tiden er inde til at teste.

På forhånd tak for jeres tid og hjælp 

Du kan ikke rigtig andet end se tiden an - evt tage en test hvis du er i tvivl, men jeg tror nu ikke du er gravid.

din krop skal jo lige vænne sig til, at undvære hormoner

Anmeld

4. maj 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Din cyklus er startet d 20/4 (første blødningsdag) hvor længe mens varer er ligegyldigt. men når du lige er stoppet på prævention kan man ikke regne med noget. Nogen har vildt uregelmæssige cyklusser længe efter, indtil kroppen har fundet sit leje igen og andre har totalt regelmæssige cyklusser fra start. Men hvor kort eller lang cyklus man har er igen vidt forskelligt men en gennemsnits cyklus er på 28 dage. Altså 28 dage fra den 20/4 i dit tilfælde. Men om det kommer til at passe er som sagt slet ikke sikkert. Men du kan da begynde at teste der og så fortsætte med det jævnligt indtil der enten kommer en mens eller 2 streger

Anmeld

4. maj 2014

Familie

Det er også det jeg tænker. Regner heller ikke med at være gravid, jeg tror det tager mindst nogle måneder før det sker 

Jeg syntes bare det havde været rart at kunne følge lidt med, men jeg må nok hellere lade det tage noget tid før jeg lære min krop at kende. Jeg har ikke haft menses i nogle år fordi jeg har været på mini-piller.

Herhjemme har vi aftalt at der tages test hvis menses udebliver eller hvis jeg får nogle symptomer som vi tror er pga graviditet. Så regner ikke med at tage en test før i slutningen af måneden og det er kun hvis jeg ingen menses får. Jeg har ikke de mindste tegn på at der skulle være noget endnu, så vi nyder tiden imens vi venter 

Anmeld

4. maj 2014

Familie

Mor11 skriver:

Din cyklus er startet d 20/4 (første blødningsdag) hvor længe mens varer er ligegyldigt. men når du lige er stoppet på prævention kan man ikke regne med noget. Nogen har vildt uregelmæssige cyklusser længe efter, indtil kroppen har fundet sit leje igen og andre har totalt regelmæssige cyklusser fra start. Men hvor kort eller lang cyklus man har er igen vidt forskelligt men en gennemsnits cyklus er på 28 dage. Altså 28 dage fra den 20/4 i dit tilfælde. Men om det kommer til at passe er som sagt slet ikke sikkert. Men du kan da begynde at teste der og så fortsætte med det jævnligt indtil der enten kommer en mens eller 2 streger

Tak for hjælpen. Så ved jeg i det mindste at en cyklus starter fra 1. menses dag, det er et skridt på vejen 

Er spændt på om hvordan man cyklus er og om jeg overhovedet får det på plads i den første stykke tid 

Syntes det er spændende at skulle til at lære sin krop at kende og finde ud af hvordan det hele fungere! Vi håber på at de to streger kommer hurtigt, men er forberedt på at alt kan ske. 

Anmeld

4. maj 2014

LMX

Du er ikke gravid. For du har ikke haft ægløsning endnu. Den mens du lige har haft var kunstig. Men næste gang er den rigtig. Så hvis du følger gennemsnittet og har en cyklus på 28 dage så vil ægløsning ligge omkring 14. dagen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.