Isabella_mor skriver:
Her startede vi bare med at være blefri herhjemme. Og da det gik problemfrit, så aftalte vi med børnehaven at vi skulle gøre det.
Det går også rigtig godt og det har været nemt efter V. Selv har fået interesse for at gå på toilettet.
Jeg vil sige at det at skabe interesse for det har været længe undervejs.
Vi lavede en aftale med børnehaven i december at de skulle sætte ham på toilettet når de skiftede ham så han blev vant til at komme på børnehavens toiletter, de er jo lidt mindre end vores eget. Og så kørte vi ellers bare blefri hele påsken og det lykkedes. Nu bruger han kun ble om natten, og når vi er ude, så har vi MASSER af skiftetøj med hvis der skulle ske et uheld.
men det har altså været på hans præmisser, har han nægtet at komme på toilettet så har vi heller ikke sat ham derop. Men han begyndte selv at sige til, at nu skulle han tisse. Og så røg han selvfølgelig op på toilettet
og så har vi selvfølgelig rost ham, og første dag han gik uden ble fik han en is med forklaring på hvorfor han fik den, og det samme da han lavede lort på toilettet første gang. Med samme princip at det kun er fordi det var første gang. Det gik lige ind
det har været så meget nemmere end vi troede.
Isabella gik også længe på toilet ovre i vs før hun gjorde herhjemme.( det er en integreret hun går i)
Og da hun så fik interesse herhjemme var det i starten kun når hun skulle lave stort. Vi har altid rost hende til skyerne når hun har været på toilet. Så meget at hun længe har stået og klappet af os når vi går på toilet hahahaha.
Og det gik rigtig fint fremad med at komme på toilet og sige når hun skulle på toilet. Men det er som om det hele bare har taget et kæmpe skridt baglæns.
En af grundene til jeg også gerne vil af med bleen er fordi hun længe har døjet med knopper og rødme samt svamp på skamlæberne pga bleen.
Og vi kan simpelthen ikke gøre noget ved det for vi har prøvet alt. Og lægen sagde også at der er ikke noget at gøre ved det. Og det først går væk når hun er blefri.
Jeg synes simpelthen det er så synd for hende hun har døjet med det skide svamp så mange gange.
Men der vel ikke så meget at gøre end at give hende lidt tid. Og bare blive ved med at prøve og spørger om ikke hun vil have bleen af.
For kan jo også mærke på hende når hun ikke har ble på at hun er så stolt.
Og derfor synes jeg det er lidt underligt hun ikke vil det oftere end hun vil.