Eksperthjælp: Enfamil til baby der gylper.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.729 visninger
7 svar
2 synes godt om
3. maj 2014

Lisbeth Jess

"Enfamil til baby der gylper."

Hej. Jeg vil høre om du kender til mme enfamil Ar?
Jeg har lige fået det da min dreng gylper meget, men synes det er ret tykt i flasken. Kan man skifte til vælling sut, eller er det for voldsomt? Han bliver vred under måltidet fordi der ikke kommer noget ud. Bruger avent flaske med sut 2. Kan jeg evt blande enfamil og grøn allomin, eller vil virkningen så ikke være der? Han har indtil i går fået grøn allomin, som virker super for ham, eneste ulempe er gylpen

Håber du kan hjælpe
MVH Lise

Lisbeths svar

Hej Lise!
Jeg har checket om Enfamil. Der beskrives at den er tynd i flasken, men tyk i maven.
Det passer ikke, læser jeg i din beskrivelse.

Du må prøve dig lidt frem. prøv først med en anden sut, og hold ham mere opret når du mader.så det ikke løber for hurtigt ind.

Hvis det ikke går så kan du forsøge at blande. Tilbered i 2 flasker og bland derefter. Resultatet skal være at han får sin mad og han ikke gylper.

Hvor gammel er din baby ? tager han på ?

held og lykke med det.

Varme hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2014

IT-nørd

lisbeth jess skriver:

Jeg har lige fået det da min dreng gylper meget, men synes det er ret tykt i flasken. Kan man skifte til vælling sut, eller er det for voldsomt? Han bliver vred under måltidet fordi der ikke kommer noget ud. Bruger avent flaske med sut 2. Kan jeg evt blande enfamil og grøn allomin, eller vil virkningen så ikke være der? Han har indtil i går fået grøn allomin, som virker super for ham, eneste ulempe er gylpen

Håber du kan hjælpe
MVH Lise

Hej Lise!
Jeg har checket om Enfamil. Der beskrives at den er tynd i flasken, men tyk i maven.

Du må prøve dig lidt frem. prøv først med en anden sut, og hold ham mere opret når du mader.så det ikke løber for hurtigt ind.

Hvis det ikke går så kan du forsøge at blande. Tilbered i 2 flasker og bland derefter. Resultatet skal være at han får sin mad og han ikke gylper.

held og lykke med det.

Varme hilsner

Lisbeth Jess

Min pige voksede op på Enfamil (indtil hun var 6 måneder) og hun fik den fra en almindelig MAM flaske med sut str 3+  

Anmeld

3. maj 2014

TrineMine86

Min dreng fik også enfamil ar pga refluks, prøv med avent sut str 3 el 4, vi forsøgte med vælling sut, og det var alt for voldsomt.. 

Anmeld

4. maj 2014

lisbeth jess

Profilbillede for lisbeth jess

Hvor er jeg glad over. der kommer svar og råd  fra jer som har brugt Enfamil.

Det er jo de allerbedste råd at få. Go søndag,

Anmeld

5. maj 2014

lisesv

lisbeth jess skriver:

Håber du kan hjælpe
MVH Lise

Hej Lise!

held og lykke med det.

Varme hilsner

Lisbeth Jess

Tusind tak for svar. Min baby er 12 uger. Tror jeg vil prøve mam sutter. Har i haft maveproblemer da jeres baby fik emfamil?

Anmeld

5. maj 2014

TrineMine86

lisesv skriver:

Tusind tak for svar. Min baby er 12 uger. Tror jeg vil prøve mam sutter. Har i haft maveproblemer da jeres baby fik emfamil?

Ja desværre fik han hård mave også, og fik en del laktulose også, men ved ikke om det var pga enfamil, for mener måske han døjede med det inden også.. 

Anmeld

5. maj 2014

Diana2013

lisesv skriver:

Hej Lise. Vi bruger mam 1 til infamil, vi har ikke døjet med hårdmave det er dog vigtigt at man gør nøjagtig som pakken beskriver i forhold til mængde. Vi fik dog afvide af sygehuset at man ikke må blande mme. Vi giver dog også movicol da han får nexium, så hvis han begynder at døje med hård mave og i evt giver movicol må movicol ikke gives hvis man også giver syrnet allomin i hvert fald hvad sygehuse sagde

Anmeld

5. maj 2014

siw84

lisesv skriver:

Hej Lise
Havde selv et stort gylpebarn og jeg kan altså også klart anbefale noget der hedder Johannesbrødkernemel som kan købes i håndkøb på apoteket. Den "jævner" ligesom mme.
Vi gik fra gylp efter hvert måltid og også i løbet af hele dagen til et par gange om ugen. Det var fantastisk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.