hvad syntes i om dette

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. maj 2014

hannetheis

Mama85 skriver:

Jeg ville ikke gøre det, det er jo 2 vidt forskellige ting I fejrer, børnene skal have hver deres dag/ fest

de store holder altid fødselsdag sammen så det vil bare blive en fest for alle børn hvor vi som ekstra skal i kirke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2014

hannetheis

hesøth skriver:

Gør det!

Jeg synes det er god ide. Så får alle børnene gaver samme dag - og ren afslappet hygge for hele familien

er os det jeg tænker og festen vil blive fejret hjemme så vil bare blive hygge med familien med den forskel at vi skal i kirke først.

Anmeld

3. maj 2014

Masig

Det synes jeg sagtens man kan, ligesom nogle slår barnedåb sammen med bryllup. Den lille er jo så lille så den sover det meste af dagen væk, så de store skal nok få opmærksomheden. Måske de endda vil synes det er sjovt at være med til at pakke den lilles gaver op også....

Og den smule opmærksomhed som den lille får når den er vågen, ville den nok også få selvom der ikke var barnedåb for den den dag.... Så den eneste forskel er jo at man lige skal starte i kirken og at der også er gaver til baby, ellers vil det jo bare blive de stores dag som de er vant til... Og de er jo vant til at dele dagen, så tror bestemt ikke det bliver et problem...

Anmeld

3. maj 2014

hannetheis

Masig skriver:

Det synes jeg sagtens man kan, ligesom nogle slår barnedåb sammen med bryllup. Den lille er jo så lille så den sover det meste af dagen væk, så de store skal nok få opmærksomheden. Måske de endda vil synes det er sjovt at være med til at pakke den lilles gaver op også....

Og den smule opmærksomhed som den lille får når den er vågen, ville den nok også få selvom der ikke var barnedåb for den den dag.... Så den eneste forskel er jo at man lige skal starte i kirken og at der også er gaver til baby, ellers vil det jo bare blive de stores dag som de er vant til... Og de er jo vant til at dele dagen, så tror bestemt ikke det bliver et problem...

er også det vi tænker baby vil sove og så kan vi fokusere på de store. og de får jo stadig fejret deres dag med en valgfri oplevelse som de plejer

Anmeld

3. maj 2014

hannetheis

et-ønske skriver:

Jeg ville ikke gøre det, det er barnets/børnenes dag på hver deres måde
Vi er en sammenbragt familie, og har kun alle unger hveranden weekend - derfor holder vi tit de stores fødselsdage sammen (de har med 14 dages mellemrum) og det er de bestemt ikke tilfredse med

de er altid blevet fejret sammen og så har de selv valgt en oplevelse på deres dag vi har lavet. og det vil de stadig få.

Anmeld

3. maj 2014

Masig

hannetheis skriver:

er også det vi tænker baby vil sove og så kan vi fokusere på de store. og de får jo stadig fejret deres dag med en valgfri oplevelse som de plejer

Det er jo det, og ville jo være fjollet at invitere så mange til en slå-sammen fødselsdag den ene måned, og dem alle sammen igen nogle uger eller en måned senere til en barnedåb hvor baby alligevel sover og ikke ved hvad der foregår.

Jeg havde også slået det sammen tror jeg...

Anmeld

3. maj 2014

Carina:-)

LinLin skriver:

Jeg ville ikke gøre det... Synes det ville være synd for de store at deres fødselsdag skal "overdøves" af lillebror/-søsters dåb...

Enig 

Anmeld

3. maj 2014

LinLin

hannetheis skriver:

tanken er at det skal blive en fest for alle børn.

de store har altid holdt fødselsdag sammen og så har vi lavet noget særligt på deres rigtige fødselsdag kun os.

så dem eneste forskel fra dåb til fødselsdage vil være at vi skal i kirke og baby skal have taget billeder sammen med familien.

ellers vil det være en stor fest med go mad hvor alle børn får gaver og sang til de store

Mine drenge holder også altid fødselsdag for familien samme dag (de og jeg har alle fødselsdag inden for 8 dage )

Jeg synes bare det er noget andet at sætte det sammen med en dåb...

Anmeld

3. maj 2014

lineog4

Jeg ville da slå det sammen - men nu er jeg heller ikke dåbsmenneske (mine er ikke døbt og de dåbsfester jeg har været til kunne da sagtens rumme et par fødselarer). Synes nu heller ikke mine børn går så meget op i om de lige får opmærksomhed på fødselsdagen men gaverne :-) det er egentlig kun hvem der pakker gaver op der er forskel på om det er den ene eller den anden vi fejrer - nå ja og hvem der puster lysene... hvis I synes det er en god ide skal I da gøre det.

Anmeld

3. maj 2014

hekran

hannetheis skriver:

er også det jeg tænker så længe vi også har fokus på at de store også skal have en god fest.

den vil blive holdt hjemme så det er ikke sådan at vi skal fejre stor fest

Vi gør det faktisk hvert år for børnene, da de har fødselsdag i juni, juli, august og september. Vi har store familier, så der er ikke mange fri weekender. Vi holder derfor to sommerfester, 2 fødselsdage i hver, men på deres respektive fødselsdage fejrer vi dem hver især derhjemme og holder fri. Når de kommer i skole holder de så også fest, så jeg har ingen skrupler over at slå fødselsdagsfesterne for familien sammen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.