Erfaringer med IF forsikring?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.860 visninger
11 svar
8 synes godt om
1. maj 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Er blevet ringet op af IF, og har aftalt et møde med dem, da de mener de kan dække os bedre end alka. 

Jeg er temmelig grøn i det her forsikringsvanvid og vil derfor lige høre om i har nogen inputs ift de to selskaber? Noget vi skal være opmærksomme på eller spørge til? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2014

S*DD

Det går pænt langsomt..  De starter med at afslå at skulle dække at jeg har fået revet korsbåndet over og  ødelagt min menisk. Da vi så går dem på klingen og anvender juridisk sprog vil de undersøge sagen..  Det har de nu gjort siden januar og jeg har stadig intet hørt. 

Så jJeg synes de prøver at løbe fra noget som slet ikke kan løbes fra. 

Jeg har oplevet bedre forsikringer. 

Anmeld

1. maj 2014

Laulund87

Vi har alle vores forsikringer ved IF. Vi har ikke haft problemer med at få dækket både en computer og en fryser der pludselig stod af.

De er billige og der er en god service.

Anmeld

1. maj 2014

LinLin

Vi har alle vores forsikringer der... Det var de eneste der ville forsikre min mands bil! Synes det er ok priser, men hvordan de er når man "skal bruge dem" ved jeg ikke , da vi heldigvis ikke har haft brug for dem

Anmeld

1. maj 2014

Fuglemor

Mor11 skriver:

Er blevet ringet op af IF, og har aftalt et møde med dem, da de mener de kan dække os bedre end alka. 

Jeg er temmelig grøn i det her forsikringsvanvid og vil derfor lige høre om i har nogen inputs ift de to selskaber? Noget vi skal være opmærksomme på eller spørge til? 

Vi har dem til alt her hjemme. Har kun brugt dem til en skade i et vindue samt en bil rude. Og det var fantastisk service. Samme dag jeg ringede kunne jeg kører bilen på værksted og dagen efter kom glarmester

Anmeld

1. maj 2014

esioul

Dårlige erfaringer.

Blev lovet en pris på bilforsikring, da papirerne så kom var den et par tusinde højere.

Derudover gik der ged i den da jeg havde købt ny bil. De sendte mig pairer med jeg ikke betalte min forsikring (selvom jeg gjorde) og at politiet ville hente pladerne.

Det viste sig så det var den gamle ejer der manglede at betale, men de havde rodet rundt i det så de kom hjem til mig. Den gamle ejer havde også IF.

Anmeld

1. maj 2014

tarkoflen

Jeg har arbejdet som Advokatsekretær og har i erstatningssager kun haft dårlige erfaringer med dem!

En var blevet fejlopereret og læge havde erkendt fejlen, patientforsikringen havde udbetalt deres del af forsikringssummen, men if nægtede at der var tale om en fejloperation så de ville ikke udbetale erstatning, så der blev kørt retssag og vores klient vandt heldigvis

Jeg ville ikke vælge dem! Men man ved jo aldrig om man har valgt det rigtige selskab før man får brug for dem!

Anmeld

1. maj 2014

Maria-s

Vi har fin erfaring med dem. Startede lidt tungt ud, da vi fik en ret stor forsikringsskade på vores nykøbte hus (en vandskade som skulle dækkes af ejerskifteforsikringen). Der startede de meget negativt ud, men det endte godt, efter vi havde talt lidt "seriøst" til dem  Derudover har vi fået erstattet et drivhus under stormen i oktober og der var der ingen problemer (ud over at de ikke ville dække vores havemøbler der stod opmagasineret i drivhuset, men det handlede vist lige så meget om at vi ikke selv har læst forsikringspapirerne ordentligt). 

Så jeg vil bare sige: uanset hvem i vælger, så sørg for at læs papirerne GRUNDIGT. For der er SÅ stor forskel på hvordan de forskellige forsikringsselskaber dækker ved skade. Der er store forskelle i forhold til beløb på selvrisiko ved div. Forsikringer og hvor meget de dækket mv. Så altid læs, læs, læs og SPØRG hvis du er i tvivl  Få tingene på skrift, så du kan holde de forskellige selskaber direkte op mod hinanden. Synes det er nemmere og mere overskueligt 

Anmeld

1. maj 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Maria-s skriver:

Vi har fin erfaring med dem. Startede lidt tungt ud, da vi fik en ret stor forsikringsskade på vores nykøbte hus (en vandskade som skulle dækkes af ejerskifteforsikringen). Der startede de meget negativt ud, men det endte godt, efter vi havde talt lidt "seriøst" til dem  Derudover har vi fået erstattet et drivhus under stormen i oktober og der var der ingen problemer (ud over at de ikke ville dække vores havemøbler der stod opmagasineret i drivhuset, men det handlede vist lige så meget om at vi ikke selv har læst forsikringspapirerne ordentligt). 

Så jeg vil bare sige: uanset hvem i vælger, så sørg for at læs papirerne GRUNDIGT. For der er SÅ stor forskel på hvordan de forskellige forsikringsselskaber dækker ved skade. Der er store forskelle i forhold til beløb på selvrisiko ved div. Forsikringer og hvor meget de dækket mv. Så altid læs, læs, læs og SPØRG hvis du er i tvivl  Få tingene på skrift, så du kan holde de forskellige selskaber direkte op mod hinanden. Synes det er nemmere og mere overskueligt 

Hmm. Jeg synes bare ikke papirerne vi har fra alka er specifikke omkring hvad de dækker, overhovedet faktisk  Så det er svært for mig at vurdere hvad der dækker dårligere og bedre 

Anmeld

1. maj 2014

Savvy

Jeg vil heller ikke anbefale if forsikring, vi har haft bil i 3 år nu, vi betalte MEGA dyrt i if - selv alka, kunne med samme dækning gøre det til 1/3 af den pris if havde sat den til.. Vi havde jo fået lovet på en billig forsikring - men en Ford ka dækket ind med kasko + førerpladsdækning 12500,- årligt Det jo sindssygt !!! Det er jo næsten mere end hvad bilen var værd. Nu har vi fået Renault megane og den har vi fået gennem vensyssel forsikring til 4600,- årligt med samme dækning  If ville jeg ikk tage

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.