Sætte skillevæg op, pris, tid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17.233 visninger
3 svar
0 synes godt om
1. maj 2014

Anonym trådstarter

Hvad koster det at sætte en skillevæg op? Den skal kun være omkring 3-4 m lang og med en dør og det skal bare være en tynd en da det kun er midlertidigt indtil vi finder noget andet at bo i og hvor meget tid skal man afsætte? En dag? 2? Vi får selvfølgelig en autoriseret til det, men tænker der må være nogen herinde der har en ide om det? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2014

Elgaard73

Vi har sat en væg i ca samme størrelse op, og det kostede omkring 1000,- i martrialer. Vi brugte gipsplader, stålskelet og isolering ( ikke for varmen's skyld, med for at lydisolere). Og så havde vi selv spartelmasse, sugestop og maling.

Vi fik en tømre (kammerat) til at sætte den op, og det tog kun et par timer, at lave selve væggen. Det med at spartle OSV, tog lidt længere tid. Fordi at jeg selv skulle gøre det og ikke rigtig kunne tage mig sammen. Men ellers tænker jeg at du skal sætte en dag eller to af til det. Det tager lidt tid for spartlen at tørre og det skal ofte have en del gange, førend at det ser ok ud.

Anmeld

1. maj 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Selve væggen er oppe på 1 dag. Malerarbejdet er forskelligt alt efter hvor mange gange du er nødt til at spartle og hvad der ellers skal på Jeg plejer at spartle gips 3 gange og det skal tørre til næste dag hver gang. Microgrunder tørrer på et par timer,  og hvis du skal have tapet/filt/væv på, skal det også tørre til næste dag. Til gengæld kan du godt male 2 gange samme dag. 

Anmeld

1. maj 2014

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Hvad koster det at sætte en skillevæg op? Den skal kun være omkring 3-4 m lang og med en dør og det skal bare være en tynd en da det kun er midlertidigt indtil vi finder noget andet at bo i og hvor meget tid skal man afsætte? En dag? 2? Vi får selvfølgelig en autoriseret til det, men tænker der må være nogen herinde der har en ide om det? 

Vi har lige lavet 3 skillevægge på vores førstesal. Materialer blev ca 6500 for alle vægge plus væv , spartel og maling for 2500.

At sætte væggen op tager en dag, en dag til spartel og væv og en dag til maling (som minimum)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.