Anonym skriver:
Hej...
situationen er således at vi har fået en ny nabo i vores hus - vi bor i et hus, hvor der er 4 lejligheder.
hun flyttede ind den 14. Februar i år og vi har aldrig snakket med hende, kun hils pænt på hende.
den 18. Marts kommer min søster ud og besøger og, hun skulle hente en pakke, hun er der i cirka en time til halvanden, hun kører så hjem, (tror vi) 5 minutter senere kommer hun ind af døren og fortæller hun er punkteret.
Min mand leder så efter en lommelygte, men kan ikke finde en og beslutter at bruge vores bils lygter til at lyse, sjovt nok var vi også punkteret - vi finder hurtigt ud der er endnu en bil i nærheden af os som også er punkteret, vi leder efter stikmærker i dækkene og ganske rigtigt, vores biler var blevet piftet. Min søster har så set vores nabo stå ved den ene bil og vi kontakter politiet - naboen er stukket af, hun vender så tilbage og politiet får fat i hende og hun erkender hun har gjort det ved alle bilerne, politiet fortæller os hun erkender hærværket og at hun i forvejen er kendt af politiet som psykisk ustabil.
dagene går og min mand skal jo have fat i nye dæk, hun spørger ham så hvorfor han skifter dæk hele tiden og om de punkterer tit, hun er slet ikke klar over hun har gjort noget. Allerede der kan man jo ikke lade være med at tænke sit, jeg tænkte skizofren, men jeg ved jo ikke noget.
tiden går og hun kan ikke betale lejeren husleje, eller jo men ikke det rigtige beløb. Så der bliver lukket for vandet, hun kommer og ber om vand, vi siger vi ikke kan hjælpe, da hun har kommet og tigget smøger (vi ryger ikke) hun har tigget telefonlån og hun har tigget nøgle ned til vores kælder (som hun ikke har adgang til) og vi bliver nød til at sige nej, nok os mest fordi man er sur over hun piftede vores dæk, uden vi har gjort hende noget.
Der var en dag hvor min mand og jeg besluttede at rydde op i køkkenet, gammelt konserves som skulle ud, og julesmåkager og så videre, desuden havde vi en masse restmedicin som vi skulle af med (vi var ikk klar over det ikke måtte smides ud i affaldet) men alt røg i sorte sække, lige pludselig høre vi skraldespanden smække, manden gik ud og kiggede og væk var den sorte sæk, med medicin i.
vi kontakter udlejer, får naboens fars nummer, for at høre om hun er i stand til at spise disse piller, han sukker og siger ja. Vi vil jo ikk være skyld i hun ligger bevidstløs i hendes lejlighed fordi hun har indtaget vores restmedicin, vi kontakter politiet for at høre hvad vi skal gøre, men de siger vi skal hente det selv, hvis hun ikke vil af med det, så skal de nok komme og hente det. Jeg banker på hendes dør og hun lukker op, hun sad i den opsprækkede sorte sæk midt på gulvet med hendes hund. Og de gamle julesmåkager var samlet op i en ikea genlukspose :/ som hun havde tænkt sig at spise. Vi får heldigvis medicinen igen.
Men hun bliver ved med at samle alle vores skraldeposer op fra skraldespanden, og sortere dem i hendes lejlighed. Hun handler aldrig ind - vi er overbeviste om hun er en skralder.
min anden nabo påpeger så overfor os, at hun nok ikke har så mange penge, da hun af og til ligner en som er på speed, hun har rigtig mange ar i ansigtet fra tid til anden.
I byen vi bor i, går hun i alles haver og stjæler blomster, vi har flere gange set politiet i gården for at komme i kontakt med hende - årsag kendes ikk.
så her til aften, sad vi og spiste, min mand og jeg, så siger jeg, at den trøje hun havde på, var usædvanlig stor og lignede til afveksling meget den trøje min mand i søndags ikke kunne finde, (det skal lige siges at vi har fælles vaskerum) hun går ind igen og sjovt nok går hun ud igen med trøjen i hånden og går over i naboens have, hvor hun intet har at skulle lave, jeg følger efter hende og ber om at se størrelsen i trøjen og jeg siger så det er min mands størrelse xl - hun er ikke andet end en medium !! - jeg spørger hende om hun er interesseret i endnu en politianmeldelse, for hun har en i forvejen fra os, fordi hun piftede vores dæk, der benægtede hun.
Jeg blev pisse sur, vendte mig om og gik min vej, inden jeg sagde noget jeg fortrød, men nu sidder jeg og tænker, hvad ellers har hun taget, jeg ved jeg mangler en sort cardigan fra fransa som jeg ikk har set i et stykke tid, hvad skal jeg gøre med naboen? Ska jeg spørge hende om hun har taget den?
Ps. Så ustabil hun er, har jeg på intet tidspunkt tænkt at sætte min barnevogn ud, man ved jo ikk om hun kunne finde på at gå en tur med babyen 
hilsen den bekymret
Hej hvor uhyggelig, lig aldrig barnevogn man ved aldrig hvad hun kan finde på, og tage ikke chance! ih få gåsehud