Afhængig af spil?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

573 visninger
6 svar
1 synes godt om
30. april 2014

Anonym trådstarter

Min kæreste oddsede for 2 år siden og mistede 7000kr på 1 måned. Vi blev drøn uvenner og han lovede aldrig at oddse igen.

Opdager så ved at min mor spørg om han er startet med at oddse pga han synes godt om nogle sider på fb (hun ved ikke han har gjort før, men hendes kæreste har også gjort og mistet mange penge) spørg ham så og han siger han har sat en grænse på 100kr om måneden hvilket jo er fint (vi har delt penge ud så vi begge har lommepenge) jeg spørg hvad så hvis han bliver grebet, om han så ville oprette andre profiler. Nej nej han kunne sagtens styre det og det var kun de 100kr.

Så går jeg i dag ind på hans bank og der han har brugt 5000kr på under 1 måned. Han er åbenbart blevet helt grebet af det igen. Han har måske "kun" tabt 400 af dem.

Hvad fanden skal jeg gøre? Det er jo hans egne penge. Men hvis han havde tabt alle 5000 ville det tage han 4 måneder at rette op på hvis han overhoved ikke bruger penge på andet.

Synes det er vildt uansvarligt, vi har 2 børn og har i forvejen ikke særlig mange penge /:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2014

FruStolpe

Jeg synes du skal konfrontere ham med det.  

Så må du se hvad han siger,  og tage den derfra. 

Jeg ville personligt aldrig acceptere at min mand risikerede vores penge på den måde.  Jeg havde fået et anfald af den anden verden. ...

Anmeld

30. april 2014

Mama Rasta

Hej med dig.

Den situation du/I står i er ikke god! Jeg tror at din kæreste lider af ludomani, og det er ikke kun et problem for ham, men også for dig og jeres børn. Selvom I ikke er gift og har valgt at have fælles økonomi. Ja så er I stadigvæk en familie med to børn. Ser du, hvis din kæreste ender med at tabe en masse penge, så vil det også gå ud over dig og børnene. Du vil med din indkomst komme til at forsørge jeres børn alene, samt betale for andre udgifter I må have. Når man er en familie kan man altså ikke kun snakke om mine og dine penge, I har begge et ansvar for at bidrage så meget som muligt i den familie I selv har skabt. Ta' en alvorlig men god snak med ham, uden at være alt for anklagende. Ludomani er en sygdom. Men du kan også via nettet kontakte en ludomani forening og få gode råd der, før du tager snakken med din kæreste. Og forresten hvis din mor kender til problemet fra sin egen kæreste, hvorfor så ikke dele dine bekymringer med hende? 

Jeg ønsker dig og din familie alt held og lykke. :-)

Anmeld

30. april 2014

Anonym trådstarter

FruStolpe skriver:

Jeg ville personligt aldrig acceptere at min mand risikerede vores penge på den måde.  Jeg havde fået et anfald af den anden verden. ...

Det gjorde jeg også, hans kommentar er: det er mine penge, bland dig uden om, jeg kan godt styre det!

Men det kan han jo tydeligvis ikke!

Anmeld

30. april 2014

Anonym trådstarter

FruStolpe skriver:

Det gjorde jeg også, hans kommentar er: det er mine penge, bland dig uden om, jeg kan godt styre det!

Men det kan han jo tydeligvis ikke!

Anmeld

30. april 2014

Anonym trådstarter

Mama Rasta skriver:

Hej med dig.

Den situation du/I står i er ikke god! Jeg tror at din kæreste lider af ludomani, og det er ikke kun et problem for ham, men også for dig og jeres børn. Selvom I ikke er gift og har valgt at have fælles økonomi. Ja så er I stadigvæk en familie med to børn. Ser du, hvis din kæreste ender med at tabe en masse penge, så vil det også gå ud over dig og børnene. Du vil med din indkomst komme til at forsørge jeres børn alene, samt betale for andre udgifter I må have. Når man er en familie kan man altså ikke kun snakke om mine og dine penge, I har begge et ansvar for at bidrage så meget som muligt i den familie I selv har skabt. Ta' en alvorlig men god snak med ham, uden at være alt for anklagende. Ludomani er en sygdom. Men du kan også via nettet kontakte en ludomani forening og få gode råd der, før du tager snakken med din kæreste. Og forresten hvis din mor kender til problemet fra sin egen kæreste, hvorfor så ikke dele dine bekymringer med hende? 

Jeg ønsker dig og din familie alt held og lykke. :-)

Der bliver trukket til budget hver måned, til mad og til opsparing og alt kører fint. Så den konto han har med sine penge er den han bruger, så det vil på den måde ikke gå udover mig. Men er bange for det ender helt galt på hans konto.
Han siger det er hans penge og at jeg skal blande mig udenom for han kan godt styre det. (Hvilket han tydeligvis ikke kan)

Anmeld

1. maj 2014

Mama Rasta

Hej igen. 

Du fortæller at I har lagt penge til side til mad og opsparing (og vel også husleje), og at de penge som han bruger på at spille kun er hans egne. Men du fortæller også at I i forvejen ikke har mange penge at gøre med! 

For mig at se må I alligevel have penge nok, når I som familie har råd til at have hver jeres økonomi og at han kan spille penge op, uden at det kommer til at gå udover dig og jeres børn.

Du virker til at være irriteret på ham over hans uansvarlighed, men samtidig med forsvarer du ham ved at anderkende ham i at det kun er hans penge. 

Jeg er sikker på, at vi er mange herinde som gerne vil hjælpe dig, men det kan vi kun hvis du er villig til at tage tyren ved hornene. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.