Hjælp til kage..!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

361 visninger
6 svar
0 synes godt om
30. april 2014

mortilfreja

Jeg skal lave en konfirmationskage (min første ) Men hvordan gør jeg bedst mht. tidsplan?

Tænker at lave bundene om fredagen. Lørdag formiddag vil jeg så lægge den sammen med hindbærmousse og chokoladecreme.

Men kan jeg godt det dagen før? Kan det holde sig i en kølig kælder eller skal den i køleskab?

Og så vil jeg komme fondant og pynt på lørdag aften.. Kan jeg det uden at kagen begynder at "svede"??

Hvordan opbevares den bedst??

Hjælp piger!! Gode råd modtages med kyshånd 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2014

PernilleogLouis

Lyder som en fin plan - personligt ville jeg sætte den i køleskab 

Anmeld

30. april 2014

mortilfreja

PernilleogLouis skriver:

Lyder som en fin plan - personligt ville jeg sætte den i køleskab 

Tænker bare at hvis køleskabet danner kondens så sveder kagen jo 

Plus at vi har i forvejen MEGET i køleskabet op til sådan en dag 

Anmeld

30. april 2014

mortilfreja

Andre der har råd og fif??

Anmeld

30. april 2014

siw84

Hvis du laver cremer på fløde skal den på køl. Ellers bliver cremerne dårlige. Og ja den kan godt svede lidt når du tager den ud fra køl og ud i alm temp. Men tager du den ud ca 1 time før den skal bruges så sveder den ikke mere.
Stiller altid mine kager på køl. Bruger idag ikke fondant mere men konditormarcipan da jeg synes det smager bedre og den sveder heller ikke. Men da jeg brugte fondant gik det over efter 30-60 min.

Anmeld

30. april 2014

mortilfreja

siw84 skriver:

Hvis du laver cremer på fløde skal den på køl. Ellers bliver cremerne dårlige. Og ja den kan godt svede lidt når du tager den ud fra køl og ud i alm temp. Men tager du den ud ca 1 time før den skal bruges så sveder den ikke mere.
Stiller altid mine kager på køl. Bruger idag ikke fondant mere men konditormarcipan da jeg synes det smager bedre og den sveder heller ikke. Men da jeg brugte fondant gik det over efter 30-60 min.

Okay  Mange tak for svar...

Tænkte om eg må komme film over kagen inden der lægges fondant på?? Bare når den står på køl fra formiddag til aften hvor fondanten skal på..

Anmeld

30. april 2014

siw84

mortilfreja skriver:

Okay  Mange tak for svar...

Tænkte om eg må komme film over kagen inden der lægges fondant på?? Bare når den står på køl fra formiddag til aften hvor fondanten skal på..

Det kan du sagtens.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.