Hej piger
Jeg får snart mulighed for at søge et fast job, der hvor jeg i forvejen har arbejde. Jeg er ikke enlig mor, men lidt alligevel, da jeg kun har manden hjemme i weekenden. Derfor mener jeg det er relevant at skrive herinde.
Mit arbejde er på en døgninstitution, hvor jeg har skiftende arbejdstider, morgen, aften, nat og weekender. For øjeblikket har jeg ikke natte arbejde i hverdagen, da jeg ikke vil have at barnepigerne er alene hjemme med min søn om natten. Min søn er 3 år og jeg har to dejlige barnepiger der henter ham fra børnehave og putter ham, når jeg har aftensvagter i hverdagene. Der er mellem 1 og 3 aftenvagter i hverdagene.
Min mand arbejder ude og kommer sjældent hjem før fredag. Nogle gange kommer han hjem midt i ugen kl 18 og tager afsted tidligt næste morgen. Derfor oplever min søn nogen gange, at barnepigen henter ham og at far så kommer hjem og putter ham.
Nu har jeg måske mulighed for at få fast job. Men jeg ved ikke om det er en god ting. Jobbet er fantastisk og jeg vil gøre rigtig meget for at få det. Men jeg har allerede nu så dårlig samvittighed over, at jeg skal have to til at passe min søn på skift, så jeg kan komme på arbejde. Jeg har haft jobbet i 3½ mdr og jeg skal være der til 1 november.
Hvis jeg får tilbudt fast, har jeg tænkt på, om det måske er bedst at få en ung pige i huset, som kan være stabil for min dreng. I stedet for to barnepiger som skiftes til at være hos ham. Jeg tror han har bedst af en bestemt der foruden mig og far, henter og putter ham. Men der er jo ikke rigtig timer i det for en ung pige, da det jo kun er et par gange i ugen hun skal komme.
Så hvad tænker i? Har i forslag og hvad gør i enlige når i skal have arbejde, økonomi og børn til at fungere?
Anmeld