Cherrysangel skriver:
Når vi kommer der til at vi skal holde navngivning og invitere til det. Så kunne jeg godt tænke mig at vide, hvad I andre har gjort?
Hvad skriver man på kortet, hvordan ser det ud ?
Holder man det hjemme eller skal man holde det et sted?
Skal man holde en tale eller er det overkill?
Får man gaver som man gør til barnedåb og kan man forvente, at der er nogen som ikke tager noget med fordi det "kun" er navngivning? Det sidste spørgsmål her var måske et dumt spørgsmål, men kender ikke rigtigt nogen som holdt navngivning.
Jeg har ikke lige invitationen liggende på denne computer, men vi skrev bare noget i stil med, "I anledningen af at jeg har fået mit flotte navn, "Gry XXX XXX", vil jeg gerne invitere dig/jer til eftermiddagskaffe og aftensmad på "adresse" kl. 14." osv. Kortet var et hjemmelavet fotokort med billeder af hende i kanten og tekst i midten.
Vi holdt festen hos min mor, da vi boede i Aalborg på det tidspunkt, mens alle vores gæster kom fra Odense (og vi ikke havde plads til dem alle i lejligheden, da vi vores nærmeste familie tæller 28 personer).
Jeg mener ikke, vi holdt en tale, ud over at byde velkommen osv. Men mormoren gjorde - for det gør mormor altid 
Gry fik gaver af alle sine gæster, men vi sendte kun ønskeliste til de som efterspurgte den. Jeg ville selv komme med gave til en navngivningsfest, ja faktisk alle typer af fest. Ligesom jeg også tager en lille gave med, når vi er inviteret til lidt større komsammenener med venner osv., da de har stået med en masse forberedelser og jeg gerne vil sige tak for det.
Det vigtigste for os var at fejre, at vi havde fået et dejligt barn og selvom hun officielt blev navngivet, da hun var 2 dage gammel, var det vigtigt for os, at holde en lille fest for hende. Vi inviterede kun familie, da vi ikke fysisk kunne være flere hjemme hos min mor og vi ikke har tradition i vores vennekreds for at invitere hinanden til dåb/navngivningsfester.
Held og lykke med jeres fest, når I kommer så langt