Skal han tage jobbet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Skal han tage jobbet?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.129 visninger
17 svar
29 synes godt om
29. april 2014

Anonym trådstarter

Min kæreste er blevet fyret med sidste arbejdsdag i morgen. Han havde besluttet at han ville tage barsel med vores søn. Han har 11 uger tilbage.

Imellemtiden har han fået tilbudt et to måneders vikariat igennem et vikarfirma. Stillingen er på to mdr i en stor virksomhed.
Lønnen er en smule lavere end det han får nu og kontrakten er en standard vikarkontrakt uden løn under sygdom og sådan.

Vi står og skal giftes i næste måned og kunne derfor godt bruge tiden sammen.

Skal han tage jobbet eller fastholde sin plan om barsel over sommeren?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2014

aarhusmor

Jeg har sagt ja. Ikke fordi jeg ikke under ham at være lidt hjemme. Men i disse tider er det bedre at have job end at være hjemme, og måske fører det til et fast job.
Alt andet lige, hvis han går hjemme, så skal han alligevel rende på akassen, kommunen, søge 4 jobs, aktiveres osv osv.

Anmeld

30. april 2014

et-ønske

aarhusmor skriver:

Jeg har sagt ja. Ikke fordi jeg ikke under ham at være lidt hjemme. Men i disse tider er det bedre at have job end at være hjemme, og måske fører det til et fast job.
Alt andet lige, hvis han går hjemme, så skal han alligevel rende på akassen, kommunen, søge 4 jobs, aktiveres osv osv.

Enig

Anmeld

30. april 2014

Anonym trådstarter

aarhusmor skriver:

Han skal jo reelt have barsel. Han har 11 uger, så han skal vel ikke på A kassen i den periode?

Anmeld

30. april 2014

Carina:-)

Jeg ville tage jobbet,det kan give mere og endda måske fastansættelse i den anden ende. 

Anmeld

30. april 2014

TrineMine86

Anonym skriver:

Min kæreste er blevet fyret med sidste arbejdsdag i morgen. Han havde besluttet at han ville tage barsel med vores søn. Han har 11 uger tilbage.

Imellemtiden har han fået tilbudt et to måneders vikariat igennem et vikarfirma. Stillingen er på to mdr i en stor virksomhed.
Lønnen er en smule lavere end det han får nu og kontrakten er en standard vikarkontrakt uden løn under sygdom og sådan.

Vi står og skal giftes i næste måned og kunne derfor godt bruge tiden sammen.

Skal han tage jobbet eller fastholde sin plan om barsel over sommeren?

Lad ham tage barsel, den tid med sine børn får man aldrig igen og tid med sine børn og sgu vigtigere end alt arbejde, han skal nok få et job igen 

Anmeld

30. april 2014

aarhusmor

Anonym skriver:

Han skal jo reelt have barsel. Han har 11 uger, så han skal vel ikke på A kassen i den periode?

Nej det skal han ikke, i mens han er på barsel

Anmeld

30. april 2014

EnGodMor

Han skal da selvfølgelig tage jobbet. 

I disse tider vi har nu, ved man ikke hvornår man får arbejde igen. 

Det er tros alt vigtigere at kunne forsørge sin familie, så alle har det godt. 

Held og lykke

Anmeld

30. april 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Har stemt barsel...

Men det er også for mig meget vigtigere at min familie har det godt end at have et arbejde...

Anmeld

30. april 2014

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Jeg ville tage jobbet,det kan give mere og endda måske fastansættelse i den anden ende. 

Det er også chancen for fastansættelse, som taler for, men chancen er lille.

Han blir ansat gennem et vikarbereau og må ikke kontakte virksomheden i tre mdr efter vikariatet.

Samtidig kan han blive sagt op fra dag til dag og han er ikke garanteret noget som helst

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.