Hej!
Jeg er en ung far med en datter på 2 år og 6 mdr. Lige nu har jeg min datter 7 dage, og moderen 7 dage. Vi gik fra hinanden for 7 mdr siden. I den forbindelse var moderen mere eller mindre ligeglad med hende ( hun havde fundet en anden og skulle bare ud af døren hurtigt.....) og skrev under på at vores datter bopæl skulle være hos mig, og at vi delte hende 7/7. Som hun sagde det, bare skriv et eller andet så skal jeg nok skrive under...
Det har så kørt sådan lige siden. Jeg har godt nok været bekymret for min datter, og hvad der foregår hos hendes mor. Hun flyttede som sagt sammen med en ny som min datter ikke kendte dag til dag, og tøvede ikke med at mase ham ind i vores datters liv. Hun er generelt meget uselvstændig, og jeg læser og hører tit at nu bliver hun passet af ham eller andre så hun kan komme til fodbold, og rundt omkring i landet. Dette til trods for at hun siger at hun altid tager sig rigtig godt af hende, og altid er der for hende når hun har hende. Jeg har prøvet at få hende til at forstå min bekymring, og at vores datter stadig ikke er så gammel og at hun bør være der for hende, og ikke overlade hende til den nye kæreste og andre for at hun kan nyde livet. Dette er hun meget uforstående overfor, men underligt nok er hendes reaktion at hun synes også det er dumt sådan her, og at hun gerne vil have hende mere end de 7 dage....
Det vil jeg på ingen måde gå med til. Nu er min bekymring så blevet endnu værre. De sidste 4 gange på skifte dag, har min datter været meget ulykkelig. Hun vil ikke hjem til hendes mor, som hun selv siger det. Har oplevet at køre forbi hendes mors adresse, hvor hun så bryder ud i gråd, og siger, nej - ikke hjem til mor.
Jeg ved at hun ikke er så gammel, men der må jo være en grund til at hun reagere sådan.
Så nu til mit spørgsmål:
Jeg arbejder 60 km væk fra den by hvor vi begge bor. Jeg vil gerne flytte derop, og tage min datter med. Har fået af vide at det kan jeg bare gøre, så længe jeg varsler det med 6 uger. Så vidt så godt. Det der er min hovedpine, er at jeg ændrer i samværet ( Jeg VIL gerne have hende mere, tænker at hun skal være hver 2. weekend hos mor).
er der nogen måde hun kan spænde ben for mig, og i sidste ende tage bopælsadressen? Eller hvad gør jeg lige her?
Anmeld