Ros for at sove i egen seng?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

435 visninger
5 svar
2 synes godt om
27. april 2014

Maja_4000

Jeg lavede for snart længe siden et indlæg om Caroline på 3, som ikke ville sove på sit værelse, fordi der er edderkopper (som vi altså aldrig har set )

Men i nat har hun så sovet i sin egen seng hele natten for første gang siden!

Men vi er sådan i tvivl om hun skal roses for det? Hun gik helt selv derind igår da hun skulle puttes.. Kan ikke finde ud af om vi skal lade være at have fokus på det, eller om vi bare skal lade som om det er helt normalt.. Hvis I forstår?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2014

lineog4

Jeg elsker at rose  

Jeg ville ikke tale/rose det ihjel, men jeg ville da helt klart anerkende det med ord.

Og hvor er det skønt edderkopperne er forsvundet - her kommer de stadig igen en gang imellem og så skal der støvsuges også de imaginære

Anmeld

27. april 2014

AnthonsMor

Maja_4000 skriver:

Jeg lavede for snart længe siden et indlæg om Caroline på 3, som ikke ville sove på sit værelse, fordi der er edderkopper (som vi altså aldrig har set )

Men i nat har hun så sovet i sin egen seng hele natten for første gang siden!

Men vi er sådan i tvivl om hun skal roses for det? Hun gik helt selv derind igår da hun skulle puttes.. Kan ikke finde ud af om vi skal lade være at have fokus på det, eller om vi bare skal lade som om det er helt normalt.. Hvis I forstår?

Jeg synes godt, at du kan rose hende for det, men i moderate mængder! Det kan også blive for meget, så meget at hun tænker at hun ikke gider gøre det igen..

Så hellere "bare" sige til hende "Ved du hvad skat (eller hvad I nu bruger derhjemme), du var simpelthen bare så god til at sove i din seng i nat, det er mor (og far) meget stolt(e) af!" Også måske ikke mere end det - så ved hun, at du/I synes hun er dygtig, også er hun garanteret ovenud tilfreds..

Og hvor er det dejligt hvis det er ved at vende nu!

Anmeld

27. april 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Enig med de andre

Rose uden at overdrive

Anmeld

27. april 2014

Maja_4000

lineog4 skriver:

Jeg elsker at rose  

Jeg ville ikke tale/rose det ihjel, men jeg ville da helt klart anerkende det med ord.

Og hvor er det skønt edderkopperne er forsvundet - her kommer de stadig igen en gang imellem og så skal der støvsuges også de imaginære

Ved jo ikke om det var en engangs ting det hjalp desværre ikke at støvsuge her.. Hun har sovet hos os i over en måned nu

Anmeld

27. april 2014

Maja_4000

Tak for svar piger, vi endte med at rose, men ikke overdrevet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.