Når neglene flækker...???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.847 visninger
9 svar
0 synes godt om
10. august 2009

KWL

Thea - min mindste pige på to et havt har nogle trælse negle. De ligesom flækker og bliver til to negle. Altså jeg kan pille et lag af øverst. Ved ikke om det giver mening?? Er der andre der har prøvet det??

Ved i hvorfor neglene er sådan?? Jeg synes at have hørt at det er kalk mangel men hun drikker masse mælk og spiser meget ost og yoghurt. Vi spiser også varieret og grønt.

Håber i kan forstå hvad jeg mener - det var sværere at forklare end jeg lige regnede med

Kristine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2009

heaven

kobler mig lige på her... lasse har nemlig det samme problem på sine storetæer, har faktisk overvejet at nævne det for lægen til 2-års undersøgelsen.....

Jannie

Anmeld

10. august 2009

Plysbjørnen

Jeg har også det problem, men det er bare mine fingernete det sker på... Men kan ikke forklare dig hvorfor...

Anmeld

10. august 2009

Honningblomst

Det samme har min på 3 år og de store havde det også...de vokser sig fra det, eller det gjorde de hos mine...deres voksede også sådan lidt opad på en mærkelig måde..men den store har helt almindelige negle nu og den mellemste er godt på vej..
Knus Eva..

Anmeld

10. august 2009

Stine85

Det er ikke pga kalkmangel
Negle er døde celler, så de kan ikke optage noget. Så det med at man skal drikke mælk hvis man har svage negle, er en gammel skrøne
Kan ikke fortælle jer hvordan i kan afhjælpe det, når det er børn der drejer sig om... Men på voksne kan det være fordi man filer neglene forkert...

Anmeld

10. august 2009

KWL

Hmm... så intet med kost eller vitaminer. Gad vide hvad der så gør at de skal se sådan ud ???

Anmeld

10. august 2009

Kaufie

Williams tånegle er også underlige - specielt lilletå-neglene, der knækker på langs. Det virker dog ikke som om han har ondt. De er bare ikke pæne hans tånegle, men hvad han er jo en dreng, så det gør ikke så meget...

Anmeld

10. august 2009

Joan ( Smallie )

Stine85 skriver:

Det er ikke pga kalkmangel
Negle er døde celler, så de kan ikke optage noget. Så det med at man skal drikke mælk hvis man har svage negle, er en gammel skrøne
Kan ikke fortælle jer hvordan i kan afhjælpe det, når det er børn der drejer sig om... Men på voksne kan det være fordi man filer neglene forkert...

ok viste jeg ikke. Troede man kunne se det på ens negle når man manglet kalk.
Og grunden til jeg troede det var at de 2 gange jeg har født og de er begyndt at amme kan man se på mine negle at de bliver noget tyndere og man kan mærke en helt bule på det. Måske du så kender et svar på det også

Joan

Anmeld

10. august 2009

Stine85

Joan ( Smallie ) skriver:

ok viste jeg ikke. Troede man kunne se det på ens negle når man manglet kalk.
Og grunden til jeg troede det var at de 2 gange jeg har født og de er begyndt at amme kan man se på mine negle at de bliver noget tyndere og man kan mærke en helt bule på det. Måske du så kender et svar på det også

Joan

Det er der heller ikke mange der ved
Ens negle ændre sig når man er gravd eller ammer.. Ligesom de fleste begynder at fælde, eller de føler t deres hår bliver mere fedtet...
Ens negle kan også "opføre sig mærkeligt" hvis man er stresset eller ked af det i en længere periode..

Anmeld

10. august 2009

Cris

Eva skriver:

Det samme har min på 3 år og de store havde det også...de vokser sig fra det, eller det gjorde de hos mine...deres voksede også sådan lidt opad på en mærkelig måde..men den store har helt almindelige negle nu og den mellemste er godt på vej..
Knus Eva..

Interessant at læse, for hans negle (stortå) vokser også lidt opad på en mærkelig måde. Det er godt at vide, at de vokser fra det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.