søger viden om (pau) eksamen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.552 visninger
4 svar
0 synes godt om
25. april 2014

Anonym trådstarter

HEJ

Jeg skal til eksamen på pædagogisk assistent uddannelsen i næste uge. Og jeg har fået en lidt skør ide til min fremlæggelse. Men jeg er bekymret for om min ide vil skade mere end det gavner. Så jeg søger nogen med erfaring med eksamen inden for det felt eller måske på pædagoguddannelsen da både min underviser og censor er pædagoger:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2014

S*DD

Jeg blev uddannet pædagog for måneder siden,  så hvis jeg kan hjælpe,  vil jeg gerne det 

Derudover er jeg vejleder for en pa elev. 

Anmeld

26. april 2014

mulleh

Jeg er udd pædagogisk assistent fra maj 2012 

Anmeld

27. april 2014

Anonym trådstarter

Dolowy skriver:

Jeg blev uddannet pædagog for måneder siden,  så hvis jeg kan hjælpe,  vil jeg gerne det 

Derudover er jeg vejleder for en pa elev. 

Tak for dit svar.

Sagen er den at jeg skal til eksamen i denne uge og igen i næste uge. Vores undervisere har sagt at vi gerne må være lidt kreative så den mundtlige eksamen ikke bliver for kedelig.  

I uddannelsen bliver der lagt meget vægt på at vi er praktikere - selvfølgelig med teorien som grundlag for vores handlinger. Men vi er først og fremmest praktikere.
DVs at det kreative har været vægtet højt i uddannelsen.

Jeg skal til en case eksamen i pædagogik. Hvor udfordringen er at nå mange fagmål på ganske kort tid. Jeg overvejer at fremlægge casen illustreret ved hjælp af billeder sat i en mappe. Og så fortælle ud fra billederne, lidt som hvis jeg læste en børnebog.

Eller at optage et rollespil med mobiltelefonen hvor jeg bruger min søn som statist og jeg som PA. som jeg så vil vise som en del af fremlæggelsen.

eller lige at have kaffekande/kop og potteplante med for at illustrere hvor vigtige rammerne omkring "den svære samtale" er.

Til min projekt eksamen skal jeg op i det emne jeg selv har skrevet opgave om. 
Jeg vil gerne lidt væk fra det der med plancher som jeg ved at de fleste gør.
Jeg har skrevet om børns sprog og jeg er helt blank for ideer om hvordan jeg skal fremlægge det. Men jeg overvejer at at bruge tras-modellen og en sprogkuffert.

jeg har en million løsrevne ideer i mit hoved men jeg er så bange for at det falde til jorden. For hvor går grænsen mellem kreativ og plat?

Har du nogen gode ideer?

Anmeld

27. april 2014

Anonym trådstarter

mulleh skriver:

Jeg er udd pædagogisk assistent fra maj 2012 

Tak for dit svar. Problemet med eksamen er at der forventes et kreativt produkt. Men jeg er ikke et kreativt menneske. Jeg er så bange for at lave noget der er for plat, så det har den modsatte effekt.

Jeg har skrevet et par af mine ideer til den anden der har svaret i denne tråd. For ikke at skrive det hele igen vil jeg spørge om du vil læse det indlæg

Har du selv været kreativ til eksamen? hvad gjorde du?

Mine stærke sider er at jeg er ret god ude i den virkelige verden. Og kan sagtens koble teori og praksis. Jeg er bare overhovedet ikke opfindsom udi det kreative. Jeg er til struktur og skemaer. Men jeg kan jo ikke kun fremlægge skemaer til eksamen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.