Barsels spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2014

Anonym trådstarter

Anitta Kristiansen skriver:

Når det er hf så er der ikke barsel. Så skal det være SU-barsel. Altså 12 klip mere, men kan du ikke hvis du er færdi med din hf, så hedder det kontanthjælp. Jeg har fået det planlagt så jeg skal holde barsel midt i min hf og jeg kan derfor få SU-barsel. Det var noget andet hvis det var en universitets uddannelse så kunne du få af a-kassen. Kan du også hvis du har optjent til det før du startede uddannelse.

Jeg mente nok der var noget. Men sagen er den at jeg vil læse mens jeg har en lille. Og ikke holde barsel. Og det er kun et skole år jeg mangler, men min baby vil bære for lille til at komme i dagpleje når jeg er færdig så skulle lige finde ud af hvad jeg så gør. Det er ikke muligt jeg kommer på kontant hjælp. Får nul ig nix der.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2014

Anitta Kristiansen

Masig skriver:

Man får jo ikke barselsdagpenge af a-kassen 

Jeg ved det ikke, ved bare du kun kan bruge a-kasse hvis det er videregående uddannelser.

Anmeld

26. april 2014

Anitta Kristiansen

Anonym skriver:

Jeg mente nok der var noget. Men sagen er den at jeg vil læse mens jeg har en lille. Og ikke holde barsel. Og det er kun et skole år jeg mangler, men min baby vil bære for lille til at komme i dagpleje når jeg er færdig så skulle lige finde ud af hvad jeg så gør. Det er ikke muligt jeg kommer på kontant hjælp. Får nul ig nix der.

Snak med SU vejlederen.

Anmeld

26. april 2014

CharlotteA

Jeg mangler selv 3 mdr af min uddannelse som socialrådgiver når jeg føder. Jeg håber at afslutte det uden at tage barsel. Hvis jeg ikke tager barsel på uddannelsen, får jeg dobbelt klip (dobbelt SU). Bagefter kommer jeg på barsels penge hos Krifa, da jeg står i en a-kasse hos dem. Hvis jeg vælger at fx holde et års barsel fra skole, skal jeg bruge de 12 klip man har tilrådighed hos SU styrelsen (svarende til udbetalt SU i et år). 

Anmeld

26. april 2014

Lililili

Masig skriver:

Ok, ved ikke om det gælder så, men prøv... Jeg er selv ved at tage en ny uddannelse og er også lige igang med et kort HG forløb, for at kunne tage uddannelsen, og der har HK været ude og fortælle at man kunne få dagpenge efter HG (hvis nu man ikke allerede var berettiget), så prøv at undersøge det...  Og er du berettiget til dagpenge, burde du også kunne få barsel på det tidspunkt hvor du skulle have haft dagpenge... Kan også være du får barselsdagpenge der svarer til SU (hvis du altså får det nu) og tager barsel med det samme... Ved faktisk ikke om du må vente med barslen til efter uddannelse...

En HG er desværre ikke dimittend berettiget. 

Anmeld

26. april 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Ring til din fagforening! Det er derfor de er der. Jeg dimenterede. Jeg havde været medlem men ville næsten ingenting få udbetalt hvis jeg gjorde det på den måde. Kan du ikke også bare gøre sådan?

Jeg synes helt bestemt at du skal tage kontakt til dem. Der er ingen grund til at bekymre sig når et enkelt kald kan løse det.

Anmeld

26. april 2014

Masig

LiLyKa skriver:

En HG er desværre ikke dimittend berettiget. 

Ok, synes HK sagde noget til os om det, men kan være jeg har hørt forkert... 

Anmeld

26. april 2014

Lililili

Masig skriver:

Ok, synes HK sagde noget til os om det, men kan være jeg har hørt forkert... 

Ja for det skal være en videregående uddannelse. Hf som indlæget handler om er derved heller ikke berettiget desværre. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.