Ang. Graviditets betinget sygemelding.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

886 visninger
9 svar
3 synes godt om
25. april 2014

Anonym trådstarter

Hej piger.
Jeg er i sammenråd med min læge, pt. sygemeldt fra mit job, da jeg arbejder et sted som er meget belastende for min krop og for fostret... Jeg er sygemeldt med fuld løn.
Jeg er simpelthen så heldig, at jeg er blevet tilbudt en rejse af min veninde til Spanien, altså inden for EU.
Er det lovligt for mig at tage afsted?
Min mor siger jeg bare skal tage afsted, men det kan man jo nok ikke bare :-)
Håber nogle sidder med svaret?!
Nyd vejret :-)
Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2014

Mor til Ella

Anonym skriver:

Hej piger.
Jeg er i sammenråd med min læge, pt. sygemeldt fra mit job, da jeg arbejder et sted som er meget belastende for min krop og for fostret... Jeg er sygemeldt med fuld løn.
Jeg er simpelthen så heldig, at jeg er blevet tilbudt en rejse af min veninde til Spanien, altså inden for EU.
Knus

Nej, det kan jeg ikke forestille mig er ok

Anmeld

25. april 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

En ferie er vel ikke fysisk hård som dit arbejde, med mindre det er en skiferie så jeg ser da ingen grund til at du ikke må. Du er jo ikke sygemeldt for at være sengeliggende. Men ved det faktisk ikke. 

Anmeld

25. april 2014

mogms

Det nok ikke helt fint i kanten.

Men hvis du ikke siger noget og har nogen til at tjekke din postkasse og selv kan tjekke din mail, så du hurtigt kan svare på ting fra kommunen eller lign. Vedr sygemeldingen. så må jeg blankt indrømme at det ville jeg ikke få "ondt i røven" af.

Men husk nu ikke opdatere din Facebook om ferien, det er sjældent smart at skilte med, for nogen vil få "ondt i røven"

Anmeld

25. april 2014

K&S

Anonym skriver:

Hej piger.
Knus

Da din arbejdsgiver får refusion fra kommunen pga. din sygemelding er det ikke lovligt for dig at rejse udenlands, desværre...

Anmeld

25. april 2014

LinLin

Anonym skriver:

Hej piger.
Knus

Det er tilladt at tage på ferie hvis man selv "betaler"... Også ud af landet.

Jeg var sygemeldt i oktober med stress og tog med min familie til Stockholm; brugte bare fem feriedage på det

Anmeld

25. april 2014

Carina:-)

Du skal melde det.

Og jeg vil ikke anbefale dig at snyde,da det kan få alvorlige konsekvenser som i at du mister dine sygedagpenge.

Så heller spille med åbne kort ,og bruge dine feriedage på det. 

Anmeld

29. april 2014

Janey

Profilbillede for Janey

Som andre skriver, så kontakt din sagsbehandler ved kommunen og meld, at du gerne vil have ferie. Så burde der ikke være nogen problemer. Hvis du rejser ud af landet uden at have givet besked, kan det derimod give store problemer, da du bliver registreret som udrejst, når du får scannet dit pas i lufthavnen, og nogle kommuner og lufthavne samarbejder, så disse kommuner får besked om nogle af deres ”klienter” er udrejst.

Anmeld

29. april 2014

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hej piger.
Knus

Hej tusinde tak for svar alle sammen! Mit bliver så lidt sent på den, men håber det går :-)
De fleste af jeres svar går ud fra at jeg er på sygedagpenge, det er jeg ikke, men sygemeldt på fuld løn! Så kommune og så videre er ikke i formeret om noget. Måske de senere bliver indraget, hvis mit job skal have refusion.
Jeg er stadig lidt på bar bund..
Mhm søger stadig nogen som sidder med svaret! :-) knus

Anmeld

29. april 2014

Carina:-)

Anonym skriver:

Hej tusinde tak for svar alle sammen! Mit bliver så lidt sent på den, men håber det går :-)
De fleste af jeres svar går ud fra at jeg er på sygedagpenge, det er jeg ikke, men sygemeldt på fuld løn! Så kommune og så videre er ikke i formeret om noget. Måske de senere bliver indraget, hvis mit job skal have refusion.
Jeg er stadig lidt på bar bund..
Mhm søger stadig nogen som sidder med svaret! :-) knus

Men selv om din arbejdsgiver giver dig fuld lon-har de stadig ret til refusion fra dag 1 fordi det er pga graviditet.

Så derfor soger de jo refusion ved kommunen ,Men ligegyldigt hvad så er det ikke lovligt at rejse ud af landet på sygepenge/sygelon  whatever du får - du skal melde det til din arbejdsgiver og bruge feriedage på det. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.