Måske et dumt spørgsmål... MEN

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.200 visninger
8 svar
0 synes godt om
24. april 2014

Anonym trådstarter

Kan man KUN blive gravid når man har ægløsning? 

Kæresten og jeg forsøger, men var syg med noget influenza da jeg havde ægløsning så det var ikke meget der blev sexet der.. Kan man godt blive gravid selvom ægløsningen er forbi?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2014

Rockertand

Anonym skriver:

Kæresten og jeg forsøger, men var syg med noget influenza da jeg havde ægløsning så det var ikke meget der blev sexet der.. Kan man godt blive gravid selvom ægløsningen er forbi?

Sæd kan leve 2-3 dage, og derfor er der chance for graviditet i nogle dage omkring ægløsningen, mens selve ægget kun er beslutningsdygtigt 8-10 timer - så ja, når ægløsningen sker, er det en fordel, at der allerede er sædceller "på lur". Når ægget går til, er der ikke længere graviditetschance.

Anmeld

24. april 2014

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Sæd kan leve 2-3 dage, og derfor er der chance for graviditet i nogle dage omkring ægløsningen, mens selve ægget kun er beslutningsdygtigt 8-10 timer - så ja, når ægløsningen sker, er det en fordel, at der allerede er sædceller "på lur". Når ægget går til, er der ikke længere graviditetschance.

Tusind tak for svar...

så sker der desværre nok ikke noget denne måned, vi må på den igen i næste cyklus

Anmeld

24. april 2014

Pcokate

Der er noget med at man kan få en spontan ekstra ægløsning  Men hvordan og hvorledes husker jeg ikke 

og så kan sæden leve i op til 5 dage inden i kvinden

Anmeld

24. april 2014

lineog4

Jeg blev gravid med Liam en uge efter jeg troede jeg havde ægløsning, så kan jo være jeg har det senere end normalen eller jeg havde mere end en den cyklus. Man skal aldrig sige aldrig 

Anmeld

24. april 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Jeg blev gravid med Liam en uge efter jeg troede jeg havde ægløsning, så kan jo være jeg har det senere end normalen eller jeg havde mere end en den cyklus. Man skal aldrig sige aldrig 

Uh se DET er hvad jeg vil høre...  

vores første barn blev lavet i første cyklus hurtigere end planlagt, så har aldrig tjekket ægløsning osv...

men efter jeg stoppede på p-piller igen har jeg kunne mærke min ægløsning, men måske jeg har taget fejl... Vi krydser... 

tak for svar

Anmeld

24. april 2014

Anonym trådstarter

Pcokate skriver:

Der er noget med at man kan få en spontan ekstra ægløsning  Men hvordan og hvorledes husker jeg ikke 

og så kan sæden leve i op til 5 dage inden i kvinden

Så der er en chance, den er lille, men den er der... Dejligt.. Tusind tak for svar... 

Jeg må google spontan lgløsning

Anmeld

25. april 2014

Pcokate

Anonym skriver:

Så der er en chance, den er lille, men den er der... Dejligt.. Tusind tak for svar... 

Jeg må google spontan lgløsning

Jeg tror du kan finde det inden under 2 ægløsninger eller spontan ægløsning

Anmeld

25. april 2014

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Ja man kan kun blive gravid,når man har ægløsning.

Faktisk er der kun små 20 timer at løbe på,da ægget ikke er fuldt moden til befrugtning de første 4 timer efter ÆL,der efter er ægget befrugtningsdygtig i ca. 20 timer.

Der er aldrig nogen forsker,der har kunne bevise,at kvinder har 2 ÆL,så den ville jeg ikke satse mine penge på,er der nogle kvinder der er blevet gravide,på andre tidspunkter end hvor de tror de har ÆL,er forklaringen nærmere,at de ikke havde ÆL da de forventede det,men på et senere tidspunkt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.