PKS - hvilken bedøvelse ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.304 visninger
10 svar
3 synes godt om
24. april 2014

Mor til F

Jeg skal, som overskriften siger, føde min datter ved PKS. Jeg vil derfor høre, hvilken form for bedøvelse og/eller smertelindring,  man normalt får lagt?

Hvilken bedøvelse fik i, og hvordan var det, at få den lagt?

Hvordan var den første tid efter kejsersnittet? 

Håber i kan gøre mig lidt klogere på sagen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2014

Isabella_mor

Du får højest sansyneligt lagt en epidural blokade som de så giver dig bedøvelse i så du er bedøvet fra lige under brystet og ned til fødderne. 

Anmeld

24. april 2014

Christine

BabyFreia skriver:

Jeg skal, som overskriften siger, føde min datter ved PKS. Jeg vil derfor høre, hvilken form for bedøvelse og/eller smertelindring,  man normalt får lagt?

Hvilken bedøvelse fik i, og hvordan var det, at få den lagt?

Hvordan var den første tid efter kejsersnittet? 

Håber i kan gøre mig lidt klogere på sagen.

Det er rigtigt man normalt får rygmarvsbedøvelse. Det virker rigtigt hurtigt, man føler varme i benene og så bliver man følelsesløs/lam fra brystet og ned ganske kort efter. Samtidig får man venflon i hånden med morfin. 

Bedøvelsen holder op med at virke efter nogle timer og så skal man have hjælp til at tisse første gang, da man skal have fjernet kateter. På opvågning kan man selv administrere smertestillende ved at trykke på en knap. Man bliver lidt let i hovedet af det 

Jeg har fået ks sådan to gange og stikket i ryggen er virkelig ikke slemt. Jeg synes også man relativt hurtigt er på benene igen, men det er vigtigt at huske at være dækket med smertestillende for det gør selvfølgelig ondt i såret.

Anmeld

24. april 2014

Mor til F

Mange tak for jeres svar Det lyder som om, at oplevelsen med pks har været god.

Må ærligt indrømme,  at jeg bestemt ikke kan lide tanken om det kateder - er meget nervøs hvor hurtigt bliver det fjernet igen ?

Anmeld

24. april 2014

Tulle28

BabyFreia skriver:

Mange tak for jeres svar Det lyder som om, at oplevelsen med pks har været god.

Må ærligt indrømme,  at jeg bestemt ikke kan lide tanken om det kateder - er meget nervøs hvor hurtigt bliver det fjernet igen ?

Kateteret var det jeg var allermest nervøs for da jeg skulle have PKS Jeg bad om de ikke godt kunne lægge det efter jeg var blevet bedøvet og det bliver fjernet når du er kommet op på barselsgangen efter at have ligget på opvågning og kan mærke dine ben igen.

Anmeld

24. april 2014

Mor til F

Puha Det er da heldigvis forholdsvis hurtigt..Har godt nok prøvet mange ting, som nok har været mere ubehagelige. .men kan virkelig ikke lide tanken om det.  Gør det ondt at få lagt og fjernet igen?

Anmeld

24. april 2014

Maja_4000

BabyFreia skriver:

Puha Det er da heldigvis forholdsvis hurtigt..Har godt nok prøvet mange ting, som nok har været mere ubehagelige. .men kan virkelig ikke lide tanken om det.  Gør det ondt at få lagt og fjernet igen?

Jeg havde det på samme måde fik (som en anden også skriver) det lagt efter jeg var bedøvet - og der mærker du ingenting! kan ikke huske at det gjorde ondt at få det fjernet, så det gjorde det nok ikke hehe

Anmeld

24. april 2014

Mother-love

Jeg fik pks med min datter.
Fik først en bedøvelsen. Og jo den gjorde lidt ondt. Men da han skulle ligge blokaden mærkede jeg intet. Selvom jeg godt nok blev lidt forskrækket da jeg så hvor stor nålen var

Blokaden virkede stortset allerede da jeg skulle ned og ligge så jeg fik hjælp.
Karteret fik jeg lagt efter bedøvelsen og det blev også fjernet oppe på fødegangen da jeg begyndte at kunne bevæge mine fødder.

Jeg fik ks om mandagen og torsdagen morgen tog vi hjem.
Jeg var self lidt besværet om mandagen men var oppe i bad tirsdag morgen uden problemer. Og gik nogle små turer hen af gangene.
Jeg fik morfin og panodil.
Tog de sidste torsdag morgen og havde ikke behov for smertestillende derfra.
Self var man øm. Men slet ikke i den dur som jeg troede jeg ville være.

Jeg kunne gå små ture med barnevognen. Men kunne også mærke når jeg skulle slappe af. 14 dage efter ks mærkede jeg intet til det mere.

Ikke andet end efter et par mdr. Men det var fordi den knude der var lavet på syningen indenvendigt sad lidt træls. Men det gik væk efter en mdrs tid. ( kun noget der påvirkede mig hvis jeg skulle spænde mine mavemuskler)

Anmeld

25. april 2014

Mor til F

Dejligt at høre andres historier og erfaring med pks Jeg håber virkelig,  at i har ret i, at det ikke er så slemt,  som jeg forestiller mig

Det er bare en mærkelig tanke, at hun skal fødes gennem maven, men kalder det fødsel, selvom det er på den måde. De må ikke tage den ide fra mig.

Det er trods alt, den måde hun kommer til verden ♥

12 uger til hun kommer nu ♥

Mors og fars lille prinsesse :-)

Anmeld

25. april 2014

Lilotte87

Jeg fik PKS i juli - fantastisk oplevelse!!!!! 

Vil bare lige opfordrer til at høre en af dem på operationsstuen om de vil tage billeder af fødslen. Vi har billeder af det hele og selvom jeg ikke har turde se dem endnu så elsker jeg at vi har dem. Der er blandt andet et billede hvor kun hovedet titter ud :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.