Hvordan renser du øre på dit barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2014

qwaszx

Swerg skriver:

Som overskriften ..  

Bruger en våd skumklud, når det er rigtig slemt. har en baby med rigtig meget ørevoks

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2014

Ciss

Har lært, at man aldrig skal stikke noget længere ind i øret end så langt, som du kan få din egen albue ind. Jo mere man piller i ørene, jo mere rissikerer man at stimulere voksproduktionen, så man får problemer.

Så ingen rensning, kun almindelig udvendig vask her.

Anmeld

24. april 2014

Mortil223

Bruger de der børne vatpinde til at kører i kanten  

de er så tykke at de slet ikke kan komme ind i øret 

Anmeld

24. april 2014

Swerg

Mange tak for alle jeres svar !

Anmeld

24. april 2014

AnthonsMor

Swerg skriver:

Som overskriften ..  

Tager en vådserviet og tager det der ligger helt yderst i øret Altså kun det der er synligt, synes det er så ulækkert hvis et barn er helt gult i øret..

Anmeld

24. april 2014

charlottekri

Jeg bruger de der børnevatpinde en sjælden gang hvis det sidder en god klump foruden. Det er lidt besværligt at gøre herhjemme, da han skriger grin fordi han er kilden i ørerne

Anmeld

24. april 2014

fo82

Ciss skriver:

Har lært, at man aldrig skal stikke noget længere ind i øret end så langt, som du kan få din egen albue ind. Jo mere man piller i ørene, jo mere rissikerer man at stimulere voksproduktionen, så man får problemer.

Så ingen rensning, kun almindelig udvendig vask her.

Hehe har du mon den fra et svar jeg har givet i en anden tråd? :-D

Anmeld

25. april 2014

Ciss

fo82 skriver:

Hehe har du mon den fra et svar jeg har givet i en anden tråd? :-D

Nej, det var en veninde af min mor, som sagde det, da jeg var lille, og så er udtrykket blevet hængende. Jeg ved ikke, hvor det oprindelig kommer fra.

Anmeld

25. april 2014

Muffinmus

det gør vi aldrig og har aldrig gjort det....den naturlige voks i øret kan forøges hvis vi går ind og fjerner det, især hvis det er noget man ofte gør. Så vil øret sige hov, jeg skal da passe på der ikke er for lidt, må hellere danne lidt mere for at beskytte øret. Det kan så resultere i totalt klistrede ører konstant.

Anmeld

25. april 2014

Dr. House

Swerg skriver:

Som overskriften ..  

Man må ikke rense børns øre som sådan.

Hvis de er meget fyldt med ørevoks eller skidt, kan du tage spidsen af en varm klud og lige tørre det værste af.

Vatpinde må over ingen omstændigheder nærme sig børns øre. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.