Samling i vuggestuen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.671 visninger
3 svar
0 synes godt om
23. april 2014

Mitlivsommooor

Hej.

Jeg er pædagogstuderende og i morgen er det mig der skal stå for samling i den vuggestue hvor jeg arbejder. Men synes jeg er løbet lidt tør for ideer.

Så derfor tager jeg imod gode forslag til hvad man kan lave med 1-2½ årige vuggestuebørn?? (må max. tage 5-10 min)

På forhånd tak.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2014

S*DD

Vi har en kuffert med små dyr i eller sådan noget. Her vækker vi dyrene ved ar hvert barn banker på kufferten og derefter siger vi alle godmorgen.  Jeg finder et dyr frem fra kufferten og vi taler om dyret og synger en sang om dyret. Derefter går dyret til ro i kufferten igen. 

Jeg har også leget jeg gik mig over sø og land med dem til samling. 

Man kan læse en bog. 

Sanseposer, hvor de skal mærke hvad der er i posen uden at kigge og så gætte hvad det er,  og så kigger vi bagefter 

Anmeld

23. april 2014

serinasmor

Kyed skriver:

Hej.

Jeg er pædagogstuderende og i morgen er det mig der skal stå for samling i den vuggestue hvor jeg arbejder. Men synes jeg er løbet lidt tør for ideer.

Så derfor tager jeg imod gode forslag til hvad man kan lave med 1-2½ årige vuggestuebørn?? (må max. tage 5-10 min)

På forhånd tak.

Jeg ved at vuggestuen i vores børnehave har en kuffert med ting ... De bruger den kun til samling ... Hver ting har en sang tilknyttet med fakter ... Børnene vælger en ting hver - med sang alle har deres yndlingsting (og sang) og de elsker det - når jeg tænker efter ved jeg ikke om hvert barn vælger hver gang ...

Anmeld

24. april 2014

Mussen2

Sanglege - bjørnen sover, gik mig over sø og land, tommelfinger osv.
Spille guitar
En hånddukker der fortæller en bog eller et miniteater

Spille klassisk musik og så ligge og slappe af

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.