Åh, et frustrerende indlæg at skrive - men lige nu er jeg bare nødt til at få det skrevet ned og vil meget gerne have andres råd med på vejen.
sagen er at min datter på 5 lige har haft besøg af en veninde fra børnehaven. Et besøg som de begge har set meget frem til og talt om længe.
Det starter fint, der høres MGP og danses på værelset.
Så vil de gerne spille lidt på tabletten og spiller fint et spil sammen. Jeg ordner samtidig lidt vasketøj i nærheden og lillesøster hjælper mig.
Så sker det - ud af den blå luft er min datter sur og vrisser af os alle sammen. Jeg sender veninden og lillesøster ned for at lege med lego friends på værelset, da veninden meget gerne vil lege med dette.
Min datter og jeg får en lille snak og et kram og det løsner lidt. Hun går ned på værelset, men kommer hurtigt igen - endnu mere sur end før og kan ikke rigtig sætte ord på hvad hun er sur over eller har lyst til.
Det ender med at veninden leger med lillesøster (og fred være med det), men jeg er så ked af at min store pige ikke rigtig kan håndtere at have besøg.
Det samme sker ofte når det også er familie der er her

Jeg tænker meget på hendes fremtid - hvordan hun mon kan håndtere venskaber og konflikter fremadrettet. Hun er meget vellidt i børnehaven og blandt de børn hun skal starte i skole med efter ferien.
Jeg villr så gerne kunne støtte hende bedre når der er noget der er svært for hende
Anmeld