En rigtig træls dag :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

826 visninger
10 svar
7 synes godt om
23. april 2014

LineV

Jeg søger råd og historier fra nogen der har oplevet det samme.

Jeg var til misdannelses scanning tirsdag i sidste uge og alt så fint ud på nær hans mavesæk.. Den er for lille og ikke fyldt op. Jeg får derfor at vide at det kan være forkortet spiserør - hvilket skal opereres 24 timer efter fødslen. Jeg fik sagt til mig selv at jeg ikke ville lade mig gå på af det før jeg havde fået klar besked i dag til en ekstra scanning.

Jeg er lige kommet hjem derfra. Mavesækken er vokset siden sidst, men jeg fik aldrig en afklaring på om det var nok selvom jeg spurgte op til flere gange. Derimod fik jeg endnu en bombe i hovedet. Jeg har for meget fostervand i maven. Det eneste hun fortæller mig er at det kan skyldes at jeg er ved at udvikle sukkersyge. Hun gav mig endnu en tid til scanning om 6 uger (6 UGER!! ) og ville ikke forklare sig yderligere omkring de informationer jeg fik, så nu er jeg et stort spørgsmålstegn og har aller mest lyst til at græde da jeg selvfølgelig går direkte hjem og søger det på google Hvor der står alt fra kromosom fejl til dødsfødsel osv 

Jeg er så ked af det og måske uden grund. 

Er der nogen der har stået eller står i samme situation?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2014

Laulund87

Hejsa

Min datter havde intet fostervand, eller meget lidt, i mavesækken og jeg havde utrolig meget fostervand. Hun kunne ikke drikke fostervandet fordi hendes spiserør endte blindt i maven. Selvom de kunne se at hun ikke havde noget fostervand i maven, troede de ikke der var noget galt. De opdagede det først ved fødslen hvor hun var meget syg.

Håber ikke din søn fejler det samme, men hvis det skulle være tilfældet, er det rigtig godt de opdager det nu. Der er følgesygdomme til den her sygdom og det kan betyde rigtig mange ting. Håber du får nogle flere svar til næste skanning

Anmeld

23. april 2014

LineV

Laulund87 skriver:

Hejsa

Min datter havde intet fostervand, eller meget lidt, i mavesækken og jeg havde utrolig meget fostervand. Hun kunne ikke drikke fostervandet fordi hendes spiserør endte blindt i maven. Selvom de kunne se at hun ikke havde noget fostervand i maven, troede de ikke der var noget galt. De opdagede det først ved fødslen hvor hun var meget syg.

Håber ikke din søn fejler det samme, men hvis det skulle være tilfældet, er det rigtig godt de opdager det nu. Der er følgesygdomme til den her sygdom og det kan betyde rigtig mange ting. Håber du får nogle flere svar til næste skanning

Tusind tak for dit indlæg! Jeg føler mig meget alene med det lige nu og på sin vis er det rart at få fortællinger fra nogen der har stået i samme situation selvom det må have været en forfærdelig oplevelse!

Lige nu er alting bare så trist, og det er svært for mig at vide at jeg først får en afklaring om 6 uger. Håber på det bedste og frygter det værste 

Anmeld

23. april 2014

tarkoflen

Jeg aner ingen ting om det du går igennem, men hvor må det være hårdt!

Sender masser af positive tanker og masser af

Anmeld

23. april 2014

LineV

tarkoflen skriver:

Jeg aner ingen ting om det du går igennem, men hvor må det være hårdt!

Sender masser af positive tanker og masser af

Tak for din støtte og fordi du gav dig tid til at læse mit indlæg. Det betyder meget for mig!

Anmeld

23. april 2014

Laulund87

LineV skriver:

Tusind tak for dit indlæg! Jeg føler mig meget alene med det lige nu og på sin vis er det rart at få fortællinger fra nogen der har stået i samme situation selvom det må have været en forfærdelig oplevelse!

Lige nu er alting bare så trist, og det er svært for mig at vide at jeg først får en afklaring om 6 uger. Håber på det bedste og frygter det værste 

Den følelse kender jeg virkelig godt!

Vi kan skrive privat hvis du er interesseret, vil også meget gerne følge med i hvordan det går. HVIS der er noget galt med spiserøret, der er rigtig mange grader af sygdommen, er de super dygtige på OUH til at operere. Det er det eneste sted de kan gøre det.

Anmeld

23. april 2014

Rockertand

LineV skriver:

Jeg søger råd og historier fra nogen der har oplevet det samme.

Jeg var til misdannelses scanning tirsdag i sidste uge og alt så fint ud på nær hans mavesæk.. Den er for lille og ikke fyldt op. Jeg får derfor at vide at det kan være forkortet spiserør - hvilket skal opereres 24 timer efter fødslen. Jeg fik sagt til mig selv at jeg ikke ville lade mig gå på af det før jeg havde fået klar besked i dag til en ekstra scanning.

Jeg er lige kommet hjem derfra. Mavesækken er vokset siden sidst, men jeg fik aldrig en afklaring på om det var nok selvom jeg spurgte op til flere gange. Derimod fik jeg endnu en bombe i hovedet. Jeg har for meget fostervand i maven. Det eneste hun fortæller mig er at det kan skyldes at jeg er ved at udvikle sukkersyge. Hun gav mig endnu en tid til scanning om 6 uger (6 UGER!! ) og ville ikke forklare sig yderligere omkring de informationer jeg fik, så nu er jeg et stort spørgsmålstegn og har aller mest lyst til at græde da jeg selvfølgelig går direkte hjem og søger det på google Hvor der står alt fra kromosom fejl til dødsfødsel osv 

Jeg er så ked af det og måske uden grund. 

Er der nogen der har stået eller står i samme situation?

Der er kun én ting at gøre: Du ringer til dem og beder om en samtale med en læge, der kan forklare dig, hvad de ved, og hvordan forløbet bliver, lav evt. en liste med spørgsmål, så du får spurgt om det hele og tag gerne noter under samtalen, så du kan huske det hele bagefter

Anmeld

23. april 2014

et-ønske

Jeg har ingen erfaring, men vil ikke gå uden et
Synes det er lang tid for dig at gå i uvished - ville det være en ide at kontakte din jordmoder og få en snak med hende om det?
Håber det bedste

Anmeld

23. april 2014

Lise

Hvis jeg var dig ville jeg ringe til min jordemoder, og fortælle om din oplevelse og om utrygheden. Du skal ikke gå rundt så mange uger uden at have fået besvaret dine spørgsmål. De må kunne enten forklare dig hvad der er set til scanningen, eller sende dig til de rigtige mennesker.

Held og lykke med det, og  for at babyen har det godt.

Anmeld

23. april 2014

tarkoflen

LineV skriver:

Tak for din støtte og fordi du gav dig tid til at læse mit indlæg. Det betyder meget for mig!

Det var så lidt!

Og jeg er enig med flere af de andre, du skal kontakte enten en læge eller din JM og sige, at du mangler en masse svar og gerne vil have en samtale, du skal ikke gå rundt med ondt i maven i 6 uger, det er bare ikke ok! Det gavner hverken dig eller dit lille barn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.