dårlig af afvænning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

731 visninger
9 svar
8 synes godt om
23. april 2014

Anonym trådstarter

Jeg har igennem de de sidste par år  fået et stort cola light forbrug 2-3-4 liter om dagen :/ jeg er kommet ud af en svær depression uden medicin pga jeg havde colaen ved min side..

cola light gør mig lykkelig 

jeg får overskud til hverdagen

jeg kan komme på toilet(har aldrig døjet med hård mave kan nemt gå 1-2 uger imellem) 

jeg havde det rigtig godt når jeg fik min cola.. men i søndags tog jeg beslutningen nu skal det være slut så jeg drak mit sidste cola i søndags..

har flere gange prøvet at stoppe men pga abstinenser og min dårlige holdning ryger jeg ofte igen... 

men allerede igår eftermiddags mærket jeg hovedpinen og måtte gå tidlig i seng igår aftes.. og har svedt så meget i nat som om jeg har taget bad i sengen--

men tror måske også mens er på vej da jeg har underlivs smerter. men den er ret uregelmæssig så svært at bedømme..

nå men stod op imorges og tog et bad.. blev simpelhen så dårlig måtte ligge mig på gulvet.. kæresten fik mig ind i seng og fandt noget morgenmad til mig.. jeg faldt så i søvn bagefter og vågnet først 4 timer senere og har det virkelig elendigt har ingen energi har knaldhovedpine og er bare rigtig utilpas.. og måske nu med mens på vej.. jeg er så tæt på at opgive for jeg elsker cola light det er min eneste last og jeg ved jeg aldrig nogensinde ville kunne holde mig 100 procent fra det..

jeg drikker hverken kaffe eller te.. 

sorry for det indlæg men havde brug for at dele min utilpashed med jer.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2014

Mumto3

Puha det lyder hårdt. Men hvorfor trapper du ikke bare ned? Drik 3 l om dagen i en uge. Så tager du en dl fra ( hæld den i vasken!) og så får du 2 l og 9 dl hver dag den næste uge. Ugen efter tager du 2 dl væk, så du får 2 l og 8 dl hver dag den næste uge. Så vænner kroppen sig langsomt til at få mindre og mindre.

held og lykke med projektet!!!

Anmeld

23. april 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Kæmpe 

Jeg synes også det vil være bedre hvis du trapper ned. Gør det stille og roligt og mærker du at du ikke er klar til næste trin så vent hellere lidt ekstra.

Vær tålmodig og gør dig klar på at det kan tage lang tid. Vær stolt af dig selv over små mål. For mange delmål udgør det store mål.

Anmeld

23. april 2014

Anonym trådstarter

jeg har ikke rygrad til at trappe ned... mere bliver til mere.. om så man skal gå efter mere så gør jeg det...ville ønske det ikke var så usundt

Anmeld

23. april 2014

EnSødMor

Anonym skriver:

Jeg har igennem de de sidste par år  fået et stort cola light forbrug 2-3-4 liter om dagen :/ jeg er kommet ud af en svær depression uden medicin pga jeg havde colaen ved min side..

jeg kan komme på toilet(har aldrig døjet med hård mave kan nemt gå 1-2 uger imellem) 

jeg havde det rigtig godt når jeg fik min cola.. men i søndags tog jeg beslutningen nu skal det være slut så jeg drak mit sidste cola i søndags..

har flere gange prøvet at stoppe men pga abstinenser og min dårlige holdning ryger jeg ofte igen... 

men allerede igår eftermiddags mærket jeg hovedpinen og måtte gå tidlig i seng igår aftes.. og har svedt så meget i nat som om jeg har taget bad i sengen--

men tror måske også mens er på vej da jeg har underlivs smerter. men den er ret uregelmæssig så svært at bedømme..

nå men stod op imorges og tog et bad.. blev simpelhen så dårlig måtte ligge mig på gulvet.. kæresten fik mig ind i seng og fandt noget morgenmad til mig.. jeg faldt så i søvn bagefter og vågnet først 4 timer senere og har det virkelig elendigt har ingen energi har knaldhovedpine og er bare rigtig utilpas.. og måske nu med mens på vej.. jeg er så tæt på at opgive for jeg elsker cola light det er min eneste last og jeg ved jeg aldrig nogensinde ville kunne holde mig 100 procent fra det..

Jeg går mest ind for at tage en kold tyrker uanset hvad, det har jeg altid gjort mht cola og rygning, de første 14 dage er et helvede! Men derefter er det så skønt! 

Find alternativer, hver gang jeg havde lyst til en smøg spiste jeg en gulerod og hver gang jeg havde lyst til cola drak jeg et glad vand eller mælk! ;-) Det er hårdt ja, men du vil takke dig selv bagefter'  

men giv dig selv lov til at få 1-2 glad cola hver fredag og lørdag, så slipper du det ikke 100%... ;-) 

held og lykke med det ;-)

Anmeld

23. april 2014

Anonym trådstarter

EnSødMor skriver:

Jeg går mest ind for at tage en kold tyrker uanset hvad, det har jeg altid gjort mht cola og rygning, de første 14 dage er et helvede! Men derefter er det så skønt! 

Find alternativer, hver gang jeg havde lyst til en smøg spiste jeg en gulerod og hver gang jeg havde lyst til cola drak jeg et glad vand eller mælk! ;-) Det er hårdt ja, men du vil takke dig selv bagefter'  

men giv dig selv lov til at få 1-2 glad cola hver fredag og lørdag, så slipper du det ikke 100%... ;-) 

held og lykke med det ;-)

tak for svaret... jamen jeg har faktisk ikke som sådan træng til cola tror mere jeg er ved at opgive fordi jeg ved det er derfor jeg har det så dårligt og ved det hjælper rigtig hurtig med cola... men må være stærk for engangs skyld 

Anmeld

24. april 2014

Anonym trådstarter

åhh nu må det godt nok snart gerne blive bedre  jeg kan ingenting ud over at sove og spise... ufatteligt hvad det kan gøre ved ens krop.. 

Anmeld

24. april 2014

Dr. House

Anonym skriver:

Du må ikke tage en kold tyrker på den måde, for har du ingen rygrad falder du i lige om lidt.

Hvis du er så afhængig, så start med at skylle munden i det og derefter spytte det ud, så hjernen snydes og tror at du faktisk drikker det. og derefter kan du gøre det mindre og mindre. 

Gør du det på denne måde, er det vigtigt at du børster tænder 3 gange om dagen.

Held og lykke.

Anmeld

24. april 2014

Sandratoft

Dr. House skriver:

Du må ikke tage en kold tyrker på den måde, for har du ingen rygrad falder du i lige om lidt.

Hvis du er så afhængig, så start med at skylle munden i det og derefter spytte det ud, så hjernen snydes og tror at du faktisk drikker det. og derefter kan du gøre det mindre og mindre. 

Held og lykke.

Jeg er meget enig med Dr House, en kold tyrker er aldrig en ret god ide. Nedtrapning tager ganske vist længere tid, men du har ikke så slemme abstinenser

Anmeld

24. april 2014

Anonym trådstarter

Dr. House skriver:

Held og lykke.

jeg har ikke tænkt mig at holde mig fra cola resten af livet.. vil gerne kunne drikke et par glas vis vi er til fest.. eller andet men skal bare af med det overforbrug og slet ikke i hverdagene.. men nu har jeg jo taget en kold tyrker.. vil det ikke være dumt at drikke cola nu ? og du forslår det med mundskyld det ved jeg ikke vil virke overhoved .. skal slet ikke smage det vis jeg ikke skal drikke det  men tak for svar 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.