Brug af nyt tøj uden vask

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2014

mogms

Der ligger et par H&M nede på strøget, og inde i Bruuns

Og du kan sagtens, med god samvittighed, købe nyt tøj og give din søn det på, han tager ikke skade, når det ikke er over mange måneder det sker

Og rigtig god bedring med din far 

Ja undskyld men jeg har gjort det hele livet, og heller ikke taget skade, og jeg er blevet hele 33 år.

Det er måske bare mig men jeg finder det nok lidt over hys, det at skulle vaske nyt tøj før brug.

Og jeg bruger det faktisk et par gange, også blir det vasket.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2014

Mother-love

Du kan sagtens give ham nyt tøj på.men dog vil jeg holde øje med hans hud.
Jeg kunne ikke tåle stoffet der er i nyt tøj jeg fik eksem og af den grund giver jeg ikke min datter nyt tøj på. Men tror ikke der sker noget ved det.
Ville bare lige holde øje med huden

Anmeld

22. april 2014

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
mogms skriver:

Ja undskyld men jeg har gjort det hele livet, og heller ikke taget skade, og jeg er blevet hele 33 år.

Det er måske bare mig men jeg finder det nok lidt over hys, det at skulle vaske nyt tøj før brug.

Fuldstændig enig!! Jeg vasker altså hverken mit eller min datters tøj først før brug. Gjorde da hun var helt lille baby men ikke mere. 

Synes det er lige i overkanten at være i tvivl om sine børn kan gå i tøj der ikke er vasket først. Ja undskyld mig hvis jeg lyder sur og skrap....

Anmeld

22. april 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg vasker også min drengs tøj først, men i dit tilfælde ville jeg bare give ham det nye tøj på uden at vaske det.

Anmeld

22. april 2014

Sandratoft

Sabone skriver:

Hej piger! 

Håber I kan hjælp mig.. 

Sker der noget ved at give Andreas nyt tøj på, før det er blevet vasket? 

Min far fik en blodprop i hjertet i søndags og fik kun lige pakket lidt tøj til Andreas og nu er vi ved at løbe tør for rent tøj. 

Vi er i Århus, som er 2½ times kørsel fra hvor vi bor, så kan ikke bare køre hjem efter rent tøj.. 

Ville der ske noget ved at købe nyt, så han har noget rent? 

Jeg bor i Aarhus, hvis du vil må du gerne komme forbi og låne en vask  

Anmeld

23. april 2014

AnthonsMor

mogms skriver:

Jeg gør det også oftest selv, på mig - men ikke min søn, kun i nødstilfælde.. Hvorfor kan jeg ikke svare dig på

Måske har han bare så meget tøj det godt kan lade sig gøre

Anmeld

23. april 2014

mogms

Omsorgsgiver skriver:

Fuldstændig enig!! Jeg vasker altså hverken mit eller min datters tøj først før brug. Gjorde da hun var helt lille baby men ikke mere. 

Synes det er lige i overkanten at være i tvivl om sine børn kan gå i tøj der ikke er vasket først. Ja undskyld mig hvis jeg lyder sur og skrap....

Du er slet ikke sur og skrap bare ikke nær så hys.

Det er jo mystisk at tøj overhovedet bliver prøvet i butikkerne. Jeg har bestemt ikke set vaskemaskiner stående ...

Anmeld

23. april 2014

mogms

Jeg gør det også oftest selv, på mig - men ikke min søn, kun i nødstilfælde.. Hvorfor kan jeg ikke svare dig på

Måske har han bare så meget tøj det godt kan lade sig gøre

Jeg overlevede altså osse min barndom på det, min mor havde da ikke tid til extra vask af et par ny indkøbte bukser eller trøjer.

Jeg Haha men vasker altså heller ikke hvis jeg sgu ha nyt tøj nok til en maskine

Jeg synes det er meget hys. Og unødvendigt, ofte har børn jo gjort bukser beskidt på (under) et døgn. Så skal de jo vaskes alligevel (bukser og barn)

Anmeld

23. april 2014

AnthonsMor

mogms skriver:

Jeg overlevede altså osse min barndom på det, min mor havde da ikke tid til extra vask af et par ny indkøbte bukser eller trøjer.

Jeg Haha men vasker altså heller ikke hvis jeg sgu ha nyt tøj nok til en maskine

Jeg synes det er meget hys. Og unødvendigt, ofte har børn jo gjort bukser beskidt på (under) et døgn. Så skal de jo vaskes alligevel (bukser og barn)

Jeg vasker da det nye med det gamle

Og her går der få dage så er der netop til en vask af sønnens tøj

Anmeld

23. april 2014

Fru Hansen

Jeg ville hellere vaske tøj i håndvasken og tørre på radiatoren hvis det er en mulighed.
Jeg kunne ikke drømme om at tage uvasket nyt tøj på med mindre det var absolut uundgåeligt.
Jeg har faktisk for nyligt  prøvet at tage en ny bluse på fordi jeg tænkte at jeg ville bryde lidt med mine egne principper. 

Åbenbart var der noget i tøjet, for det kløede og prikkede helt vildt i huden og stoppede i samme øjeblik jeg tog det af. Så der må helt klart have været noget i.
Jeg læste for et par år siden at tøj nogle gange slutbehandles med med kemi for at holde møl osv væk og undgå at tøjet krøller under fragten fra producenten til sælger. Men jeg ved ikke om det stadig bruges.
Og så bryder jeg mig ikke selv om tanken at andre mennesker kan have tørret næse i tøjet i butikken eller haft sved, menses osv i berøring med tøjet.
Jeg ved godt at jeg er sartere end flere andre men prøv selv næste gang du køber tøj at lægge mærke til hvor mange børn der piller ved tøjet (måske med snot-fingre) og hvor svært det er at prøve tøj uden at få ramt lidt omkring makeup eller sved under armene. Det er ikke alle mennesker der er lige renlige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.