Jeg ville hellere vaske tøj i håndvasken og tørre på radiatoren hvis det er en mulighed.
Jeg kunne ikke drømme om at tage uvasket nyt tøj på med mindre det var absolut uundgåeligt.
Jeg har faktisk for nyligt prøvet at tage en ny bluse på fordi jeg tænkte at jeg ville bryde lidt med mine egne principper.
Åbenbart var der noget i tøjet, for det kløede og prikkede helt vildt i huden og stoppede i samme øjeblik jeg tog det af. Så der må helt klart have været noget i.
Jeg læste for et par år siden at tøj nogle gange slutbehandles med med kemi for at holde møl osv væk og undgå at tøjet krøller under fragten fra producenten til sælger. Men jeg ved ikke om det stadig bruges.
Og så bryder jeg mig ikke selv om tanken at andre mennesker kan have tørret næse i tøjet i butikken eller haft sved, menses osv i berøring med tøjet.
Jeg ved godt at jeg er sartere end flere andre
men prøv selv næste gang du køber tøj at lægge mærke til hvor mange børn der piller ved tøjet (måske med snot-fingre) og hvor svært det er at prøve tøj uden at få ramt lidt omkring makeup eller sved under armene. Det er ikke alle mennesker der er lige renlige
Anmeld