Hvad vil folk ikke tænke om mig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

743 visninger
6 svar
5 synes godt om
21. april 2014

Anonym trådstarter

Ja, og måske særligt chefen. Blev ansat i et vikariat på en skole på midtsjælland i slutningen af januar. Ved siden af jobbet er jeg ved at færdiggøre min uddannelse til lærer. Er færdig om to mdr., men inden da skal skrive bachelor, og har i mellemtiden fået konstateret stress hos min læge og seminariets psykolog. Deres råd var at snakke til min arbejdsgiver og få en uge fri til at afvikle bachelor. Ved det ville gøre en verden til forskel, men er så nervøs for hvad andre og særligt min chef ikke vil tænke om mig. Fortryder han mon at vand ansatte mig?
Hvad ville I gøre, få fri til at få bachelor overstået og nedbringe stressniveauet, eller arbejde videre med begge dele sideløbende velvidende at det har stor indflydelse på helbredet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2014

lineog4

Anonym skriver:

Ja, og måske særligt chefen. Blev ansat i et vikariat på en skole på midtsjælland i slutningen af januar. Ved siden af jobbet er jeg ved at færdiggøre min uddannelse til lærer. Er færdig om to mdr., men inden da skal skrive bachelor, og har i mellemtiden fået konstateret stress hos min læge og seminariets psykolog. Deres råd var at snakke til min arbejdsgiver og få en uge fri til at afvikle bachelor. Ved det ville gøre en verden til forskel, men er så nervøs for hvad andre og særligt min chef ikke vil tænke om mig. Fortryder han mon at vand ansatte mig?
Hvad ville I gøre, få fri til at få bachelor overstået og nedbringe stressniveauet, eller arbejde videre med begge dele sideløbende velvidende at det har stor indflydelse på helbredet?

Du skal vælge at passe på dig selv og en uge fri til at færdiggøre bachelor er da ikke voldsomt, vil jo også komme nogen dage hvor du skal til eksamen. En skoleleder vil hellere have en der kommer før det brænder helt sammen og beder om en uge som i planlægger i fællesskab, end en der overhører alle signaler og ender med et halvt til helt års sygemelding. 

Pas på dig selv - ja arbejde er vigtigt, men du og dit helbred er dog vigtigere

Anmeld

21. april 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Få fri da jeg har set og følt på egen krop hvad stress kan medføre...

specielt hvis en psykolog også siger det så er du altså på vej ud på det dybe bundløse hav...

bare for at nævne et par eksempler:

Mig selv - fik en mindre depression, har haft tarmslyng og stressrelateret astma.

Min kæreste -  dyb svær depression med efterfølgende psykiske lidelser han aldrig slipper af med og de ved endnu ikke om de kan gøre så han får et tåleligt liv igen.

Min svigerfar - hjerneblødning * 2, han har fået konstateret posttraumatisk stressyndrom (det man hører soldater får efter at have været i krig), han har problemer med at kunne bruge sit ene ben fuldt ud, han kan ikke længere huske medmindre han år tingene på skrift, hans fornuft er røget ned på niveau med en 5-årig...

dette er blot dem jeg er sammen med lige nu men har set det mange gange og med mange andre jeg holder af...

Stress er IKKE for sjov...

Når en psykolog og en læge siger STOP så skal man altså lytte for så er man på vej ud hvor det er farligt for en...

Anmeld

21. april 2014

Carina:-)

Nu er jeg selv chef.

Og for mig handler det om ærlighed.

Så hvis du går til din chef og ligger kortene på bordet kan jeg ikke se hvordan han skulle tænke ilde om dig,

De fleste chefer er ret menneskelige -

Pas på dig selv 

Anmeld

21. april 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Du skal vælge at passe på dig selv og en uge fri til at færdiggøre bachelor er da ikke voldsomt, vil jo også komme nogen dage hvor du skal til eksamen. En skoleleder vil hellere have en der kommer før det brænder helt sammen og beder om en uge som i planlægger i fællesskab, end en der overhører alle signaler og ender med et halvt til helt års sygemelding. 

Pas på dig selv - ja arbejde er vigtigt, men du og dit helbred er dog vigtigere

Da det er et vikariat er jeg kun ansat til sommerferien, og derfor skulle de bare have en vikar der fungerede og der imellem linjerne ikke var bøvl med. Men i slutningen af anden uge jeg var der var jeg sygemeldt to dage pga lungebetændelse og nu skal jeg så have fri til det her. Synes bare jeg er så besværlig, og det kan ikke være ret fedt at have mig ansat.

Anmeld

21. april 2014

Clisolka

Anonym skriver:

Jeg havde taget fri 

Du skal passe på dig selv  Jeg gik selv ned med stress for et par år siden - det gik for hurtigt for mig på arbejdet. 

Snak med din chef om det, og sig det som det er 

Anmeld

21. april 2014

esioul

Anonym skriver:

Jeg tror jeg havde sagt til chefen at du virkelig føler stort pres, fordi du vil lave din bachelor så godt så muligt.

Og så sige at du er nødsaget til lige at have en uge til at knokle på, så du kan få det bedst mulige resultat.

Synes ikke du behøver pensle ud at du har været ved lægen og de siger det er stress. Men bare vis at du brænder for dit studie, det tror jeg nu også de ville kunne forstå

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.