økonomiske ydelser..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

356 visninger
3 svar
0 synes godt om
21. april 2014

Anonym trådstarter

Hvis jeg vælger at gå fra min mand og vores fælles hus...hvad hjælp kan jeg få i opstartsfasen?

Børnene og jeg ville skulle starte helt fra bunden. Indskud til lejlighed, en del møbler mv.

Børnene skal jo også have seng mv hos far og derfor ville jeg skulle anskaffe nyt. Kan man få hjælp til det? Nogle der har fået den hjælp?

Jeg er helt på bar bund. Har aldrig været i denne situation før.

Vi har gæld og skal sælge,hvilket sikkert blir med underskud.

Jeg har dog fast arbejde og udbetalt ca 15000 PR mdr. Ikke det vilde, men vel egenlig OK. Tænker at det blir noget stramt,da jeg vil sidde med både halv hus og lejlighed i en måske længere periode.

og det er egenlig kun det økonomiske kaos,der holder mig tilbage.

Så fortæl gerne,hvad gjore I,der har været i ligende situation for at komme igennem og videre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2014

et-ønske

Man kan søge om boligindskudslån ved kommunen - er ikke sikker, men mener man skal have forsøgt i banken først....
Altså min tanke er at hvis alle møbler både i stue/køkken/soveværelse/børneværelser skal blive ved din ex - ja så skal han da betale halvdelen af det som du skal ud og investere i!

Som enlig får du (hvis børnene har adresse hos dig):

Børnebidrag ca 1270 Per barn
Alm børnefamilieydelse
Ekstra ordinært børnetilskud ca 2600 Per barn i kvartalet
Helt/delvis friplads
Boligstøtte
Større beskæftigelsesfradrag på forskudsopgørelsen

Anmeld

21. april 2014

Anonym trådstarter

et-ønske skriver:

Man kan søge om boligindskudslån ved kommunen - er ikke sikker, men mener man skal have forsøgt i banken først....
Altså min tanke er at hvis alle møbler både i stue/køkken/soveværelse/børneværelser skal blive ved din ex - ja så skal han da betale halvdelen af det som du skal ud og investere i!

Som enlig får du (hvis børnene har adresse hos dig):

Børnebidrag ca 1270 Per barn
Alm børnefamilieydelse
Ekstra ordinært børnetilskud ca 2600 Per barn i kvartalet
Helt/delvis friplads
Boligstøtte
Større beskæftigelsesfradrag på forskudsopgørelsen

Du har fuldstændig ret i det med møblerne.

tænker også mere mht børnenes senge og en til mig. Og for at undgå at børnene skal blive fuldstændig rodløse i overgangen,ville jeg bare gerne have ihvertfald en seng at byde dem.

Tænker vi ellers kan deles om de øvrige møbler/service mv. Men ja...det er nok ikke til helt at undgå en rodet hverdag i en periode

Anmeld

21. april 2014

et-ønske

Anonym skriver:

Du har fuldstændig ret i det med møblerne.

tænker også mere mht børnenes senge og en til mig. Og for at undgå at børnene skal blive fuldstændig rodløse i overgangen,ville jeg bare gerne have ihvertfald en seng at byde dem.

Tænker vi ellers kan deles om de øvrige møbler/service mv. Men ja...det er nok ikke til helt at undgå en rodet hverdag i en periode

De skal naturligvis have senge og det skal du også - men det mener jeg også at han skal betale halvdelen af, hvis han beholder de andre senge.

Ja det er bestemt en rodet og hård periode du har foran dig - men der er altid lys forude

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.